Aktuality -> Analýzy - 24. 7. 2006

Prodeje serverů ve střední a východní Evropě vzrostly

hp_server_630.jpgPočet prodaných serverů ve střední a východní Evropě vzrostl o 27,3 % na téměř 275 000 kusů. Klesající ceny a posun k levnějším serverům (méně než $25000) zajistil o něco skromnější, ale přesto podstatný 12,7% růst obratu na téměř 1,6 miliardy dolarů. Podle nejnovějších výsledků IDC čeká regionální trh se servery i nadále vzestup, a to zejména díky investicím státního sektoru do informačních technologií, fondům Evropské unie určeným novým členům a kandidátským zemím a pozitivním ekonomickým ukazatelům. Roli hrají i větší investice do IT ze strany středních a malých firem patrné po celém regionu.

Nesporným lídrem trhu se servery ve střední a východní Evropě byla společnost HP a své dominantní postavení v prodejích uhájila po celém regionu. Druhé skončilo IBM, které rovněž svou přední pozici potvrdilo ve všech státech regionu s vyjímkou Ukrajiny. Úspěšnou trojici uzavřel Dell, ten kromě Ukrajiny a Rumunska uspěl také i v ostatních státech. Společně tito lídři představovali 58,8 % objemu prodejů a 58,2 % příjmů. Největších celkových příjmů dosáhlo HP, za ním IBM a třetí skončil Sun Microsystems. Posun k levnějším serverům bude patrný i v příštích letech. Výsledky IDC z roku 2003 ukazují, že servery s pořizovací cenou nižší než 3000 dolarů činily 44,6 % z celkových prodaných kusů. O pouhé dva roky později vzrostlo toto číslo na 50 % a do roku 2010 se očekává podíl až 53 %.

 
  

- PR -

APN Promise: partnerství pro skutečný růst

Image___2025_07_23T144538.475.jpgUž více než 30 let pomáháme firmám naplno využívat technologie pro jejich efektivní růst. Z malé společnosti v Polsku jsme se vypracovali na mezinárodního hráče, který podporuje rozvoj podniků na mnoha trzích. Naším cílem je dodávat moderní řešení a budovat dlouhodobé vztahy, které přinášejí výsledky.

  

- PR -

Získejte konkurenční výhodu s WMS

Rychlost, přesnost, spolehlivost. To jsou proměnné, které chtě nechtě ovlivní reputaci každého dodavatele v očích zákazníka. Nároky na dodavatele se stále stupňují, stejně jako roste tlak na minimalizaci nákladů pro dosažení co nejvyšší marže. Můžete být v dodávkách nejrychlejší na trhu. Pokud však nedodáte přesně to, co máte, plusové body vám to nepřinese. Když se naopak budete soustředit jen na přesnost, nemusíte být dostatečně rychlí. Ať tak či onak, vaše pozice spolehlivého dodavatele tím může být oslabena. Jak si udržet dobré jméno a zároveň držet náklady na logistiku na uzdě? Jděte na to systémově a optimalizujte skladové hospodářství pomocí WMS.