- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Potvrzovací e-maily mohou obsahovat spam
V posledních několika týdnech přišli kyberzločinci s novými mazanými technikami šíření spamu a phishingu. Podle odborníků z Kaspersky začali hackeři ve svých nekalých aktivitách ve větší míře zneužívat registrační formuláře, přihlášky k odběru určité služby nebo dotazníky poskytující zpětnou vazbu. Ty spolu s phishingovými odkazy nebo spamem vkládají do potvrzovacích e-mailů známých firem.


Hackeři se neustále snaží nacházet nové způsoby, jak doručit spamové a phishingové zprávy k uživatelům, tak aby nebyly odhaleny bezpečnostními filtry obsahu. V ideálním případě se snaží, aby zprávy pocházely z legitimního zdroje s dobrou pověstí, čímž by docílili toho, že nebudou příjemcem ignorovány. To je nepříjemné jak pro potencionální oběť, která může přijít o své osobní údaje, tak pro firmu, jejíž jméno hackeři zneužívají. Podkopávají tím totiž její dobrou pověst.
Nová metoda je poměrně jednoduchá a zároveň efektivní. V dnešní době se téměř každá firma snaží zjistit míru spokojenosti zákazníků s jejich službami, tak aby je mohly případně vylepšit a zároveň si udržely přízeň zákazníků. Požadují proto po zákaznících registraci do věrnostního klubu, odebírání newsletterů nebo vyplnění dotazníku se zpětnou vazbou. A přesně na tyto mechanismy se nyní kyberzločinci zaměřují.
Ve všech třech zmíněných případech firmy po uživatelích vyžadují jejich jméno a e-mailovou adresu, aby jim mohly poslat potvrzovací e-mail. Podle analýzy odborníků z Kaspersky hackeři do těchto e-mailů přidávají obsah se spamem nebo phishingové odkazy. Jednoduše do registračního formuláře vyvěšeného na internetových stránkách určité organizace přidají e-mailovou adresu oběti a místo jejího jména přidají svůj text. Web poté na tuto adresu zašle upravený potvrzovací e-mail, který na začátku obsahuje reklamu nebo phishingový odkaz.
„Většina takto upravených dopisů se týká internetových průzkumů, které shromažďují osobní data návštěvníků. Zprávy od důvěryhodných zdrojů obvykle jednoduše projdou kontrolními filtry obsahu, protože pocházejí od známých legitimních společností. Právě proto je tato nová metoda rozesílání zdánlivě nevinných spamových e-mailů tak efektivní a znepokojující,“ uvedla Maria Vergelis, odbornice na kybernetickou bezpečnost ze společnosti Kaspersky.
Více informací o těchto nových metodách kyberzločinců se dočtete na blogu Kaspersky Daily.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |