facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 13. 8. 2019

Potvrzovací e-maily mohou obsahovat spam

V posledních několika týdnech přišli kyberzločinci s novými mazanými technikami šíření spamu a phishingu. Podle odborníků z Kaspersky začali hackeři ve svých nekalých aktivitách ve větší míře zneužívat registrační formuláře, přihlášky k odběru určité služby nebo dotazníky poskytující zpětnou vazbu. Ty spolu s phishingovými odkazy nebo spamem vkládají do potvrzovacích e-mailů známých firem.



Hackeři se neustále snaží nacházet nové způsoby, jak doručit spamové a phishingové zprávy k uživatelům, tak aby nebyly odhaleny bezpečnostními filtry obsahu. V ideálním případě se snaží, aby zprávy pocházely z legitimního zdroje s dobrou pověstí, čímž by docílili toho, že nebudou příjemcem ignorovány. To je nepříjemné jak pro potencionální oběť, která může přijít o své osobní údaje, tak pro firmu, jejíž jméno hackeři zneužívají. Podkopávají tím totiž její dobrou pověst.

Nová metoda je poměrně jednoduchá a zároveň efektivní. V dnešní době se téměř každá firma snaží zjistit míru spokojenosti zákazníků s jejich službami, tak aby je mohly případně vylepšit a zároveň si udržely přízeň zákazníků. Požadují proto po zákaznících registraci do věrnostního klubu, odebírání newsletterů nebo vyplnění dotazníku se zpětnou vazbou. A přesně na tyto mechanismy se nyní kyberzločinci zaměřují.

Ve všech třech zmíněných případech firmy po uživatelích vyžadují jejich jméno a e-mailovou adresu, aby jim mohly poslat potvrzovací e-mail. Podle analýzy odborníků z Kaspersky hackeři do těchto e-mailů přidávají obsah se spamem nebo phishingové odkazy. Jednoduše do registračního formuláře vyvěšeného na internetových stránkách určité organizace přidají e-mailovou adresu oběti a místo jejího jména přidají svůj text. Web poté na tuto adresu zašle upravený potvrzovací e-mail, který na začátku obsahuje reklamu nebo phishingový odkaz.

„Většina takto upravených dopisů se týká internetových průzkumů, které shromažďují osobní data návštěvníků. Zprávy od důvěryhodných zdrojů obvykle jednoduše projdou kontrolními filtry obsahu, protože pocházejí od známých legitimních společností. Právě proto je tato nová metoda rozesílání zdánlivě nevinných spamových e-mailů tak efektivní a znepokojující,“ uvedla Maria Vergelis, odbornice na kybernetickou bezpečnost ze společnosti Kaspersky.

Více informací o těchto nových metodách kyberzločinců se dočtete na blogu Kaspersky Daily.


 
  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.