Aktuality -> Analýzy - 12. 11. 2015

Poptávka po cloudových službách roste

V loňském roce byl trh cloudových služeb jednou z nejrychleji rostoucích oblastí IT. V roce 2014 investice do služeb veřejného a privátního cloudu v České republice rostly zhruba o čtvrtinu a dosáhly hodnoty 71,46 miliónů USD. V roce 2015 IDC očekává nárust trhu cloudových služeb o dalších 22 % na přibližně 88 milionů USD. Veřejný cloud v portfoliu cloudových řešení převažuje díky pestré nabídce aplikačních řešení.



Rychlý nárůst cloudových řešení neznamená, že operovat na trhu cloud computingu je snadné. Na trhu o své místo na slunci soupeří mezinárodní poskytovatelé cloudu, technologické firmy, místní integrátoři, telekomunikační společnosti, stejně jako provozovatelé lokálních datových center. Ti první jmenovaní Salesforce, Amazon Web Services, Google stejně jako Microsoft a IBM získávají podíl na trhu a zaujímají významný podíl trhu cloudových služeb.

Tato globální konkurence je hrozbou zejména pro lokální provozovatele datových center a zároveň výzvou pro zákazníky, kteří rozhodují o použití cloudu a stojí před obtížným úkolem vybrat nejlepšího dodavatele.

Analýzy IDC ukazují, že otevřenost k využívání cloudových služeb v České republice závisí na velikosti podniku nebo odvětví, ve kterém působí, pouze v malé míře. Mnohem důležitější je moderní přístup k využívání IT a pochopení, že cloud může být nástrojem pro podporu obchodních příležitostí. Úspěšnými se stanou ti dodavatelé, kteří jsou schopni takové zákazníky oslovit, a hlavně jim nabídnout řešení, která jim ve svém důsledku pozitivně ovlivní hospodářské výsledky.

Autoři zprávy uvádějí, že v závislosti na dalším rozvoji trhu, budou v blízké budoucnosti stále méně důležité cloudové služby jako takové. Ti, kdo budou chít uspět, budou muset použít cloud jako platformu na podporu rozvoje nových IT řešení kombinující nástroje pro analytiku (nebo pro velká data), mobilitu a sociální média – tedy to, co IDC nazývá technologiemi třetí platformy.


 
  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy. 

  

- PR -

50 (v)tipů paní Teskové #3: Alerty nejsou hlášky na okrasu

a co s nimi dělat, než se z vás stane klikací zombie


V minulém díle jsme si povídali o SIEMu – nástroji, který vezme hromadu logů, protřese je jako zkušený detektiv důkazní materiál a začne hledat vzory, stopy a souvislosti. Nejde jen o to, vědět, že „se něco stalo“. SIEM vám pomáhá pochopit, co přesně, proč, kdy, kde a s čím to souvisí. Je to takový digitální Sherlock Holmes, jen místo dýmky má datové konektory a místo lupy korelační engine.