- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Podle Accenture patří budoucnost umělé inteligenci a digitálním ekosystémům
Společnost Accenture zveřejnila studii Technology Vision, ve které každoročně předpovídá nejvýznamnější trendy v oblasti technologií, které budou lidé využívat a které vyvolají během následujících tří let zásadní posun v podnikání. Přestože jsou některé závěry Technology Vision 2017 jen velmi obtížně srozumitelné, s ohledem na rozsah průzkumu představují užitečné náměty k zamyšlení.


V rámci studie Technology Vision 2017 provedla společnost Accenture průzkum mezi více než 5400 vedoucími pracovníky v oblasti podnikání a IT na celém světě. Téměř devět z deseti respondentů (86 procent) uvedlo, že i když jednotlivé technologie rychle postupují kupředu, průlomy v oblasti inovací vytváří multiplikační efekt těchto technologií.
Technology Vision 2017 určuje pět stěžejních technologických trendů, které jsou podle Accenture klíčové pro úspěch v podnikání v dnešní digitální ekonomice:
- Umělá inteligence je novým uživatelským rozhraním. Přichází období zralosti umělé inteligence, která se stává novým uživatelským rozhraním a podporuje tak způsob, jakým provádíme transakce v systémech a jak v nich komunikujeme. 79 procent respondentů průzkumu souhlasí s tím, že umělá inteligence přinese revoluci ve způsobu, jak získávají informace od zákazníků a jak s nimi komunikují.
- Design zaměřený na člověka. Rozhodnutí o designu technologií jsou přijímána lidmi pro lidi. Technologie se přizpůsobuje tomu, jak se chováme, a učí se od nás. Osmdesát procent řídících pracovníků v průzkumu souhlasí, že organizace musí přizpůsobit své technologie celkové orientaci na člověka.
- Digitální ekosystémy. Společnosti, které díky digitalizaci poskytují zákazníkům jednotný přístupový bod k více službám, úplně rozbily pravidla toho, jak společnosti fungují a konkurují si. Již teď více než čtvrtina (27 %) řídících pracovníků v průzkumu uvedla, že digitální ekosystémy přetvářejí způsob, jakým jejich organizace přinášejí hodnotu.
- Tržiště pracovní síly. Progresivní společnosti rozpouštějí tradiční hierarchie řízení práce a nahrazují je trhy pracovních talentů, což je motorem nejvýraznější hospodářské transformace od průmyslové revoluce. Důkaz: Osmdesát pět procent řídících pracovníků v průzkumu uvedlo, že plánuje během dalšího roku zvýšit využití nezávislých pracovníků na volné noze.
- Krok do neznáma. Aby uspěly v digitální ekonomice, musejí se podniky vydat na neprobádané území. Místo toho, aby se zaměřily pouze na zavádění nových výrobků a služeb, měly by přemýšlet v širším měřítku. Ve skutečnosti 74 procent řídících pracovníků v průzkumu uvedlo, že jejich organizace vstupuje do zcela nových digitálních odvětví, která musejí být teprve vymezena.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |