facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 20. 5. 2010

Prazdroj zpřesnil identifikaci sudů

pra_sud_1020.jpgPro zlepšení přehledu o oběhu sudů si Plzeňský Prazdroj vybral dodavatele na realizaci projektu, jehož cílem je zajistit jednoznačnou identifikaci sudů Plzeňského Prazdroje v celém distribučním řetězci. Tím se předejde zneužívání těchto sudů, jejich přepracování a přeprodeji jiným subjektům, doma i v zahraničí. Vývojový tým společnosti Aimtec předložil čtyři varianty značení, které vyhověly specifickým požadavkům na označování pivních sudů (označení musí například projít bez poškození mycím procesem na plnicí lince). Jednalo se o technologie samolepících etiket, RFID tagů, DPM (Direct Part Marking, přímé značení výrobků) a speciálních samolepicích etiket s laserovaným potiskem. Právě posledně zmiňované viněty zadavatel vyhodnotil jako optimální řešení.

Sudy Plzeňského Prazdroje se tedy nyní označují samolepícími etiketami s kódem Datamatrix 2D. Použitý materiál etiket má vysokou odolnost vůči mechanickému oděru, teplotám i chemikáliím. Kromě kódu Datamatrix obsahuje samolepící etiketa i sériové číslo sudu v čitelné podobě. Kód i číslo jsou laserovým značícím systémem zaznamenány přímo do materiálu etikety. Při tomto značení spolupracovala firma Aimtec se společností Lintech, která se věnuje problematice průmyslového značení výrobků.

V současné době se takto označené sudy identifikují pomocí skenerů. Jako další fáze pokračování tohoto projektu se plánuje nasazení kamer s vysokým rozlišením, které dále zlepší proces identifikace sudů Toto propracované high-tech řešení bude v oblasti pivovarnictví ojedinělé. V dalším kroku budou samolepící etikety nahrazeny přímým značením, které se vypálí přímo do povrchu sudu za pomoci laserové technologie.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?