facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 19. 1. 2023 - Ing. Lukáš Grásgruber

Ocenění EDIzone pro firmy, které podporují digitalizaci obchodu a logistiky

Výroční ceny EDIZoneUž po dvanácté vybírala porota soutěže EDIzone nejzajímavější projekty v oblasti elektronizace obchodních a logistických procesů. Za rok 2022 získaly první místo dvě firmy současně, ELKOV Elektro a stavebniny Izomat, a to za osvětu o automatizaci a digitalizaci, kterou úspěšně šíří mezi svými dodavateli. Kromě těchto dvou projektů získala ocenění také Opravárna (Repairsys), která investovala do velkokapacitní servisní haly řízené WMS, vývoje vlastního softwaru a zahraniční expanze.



Soutěž EDIZone každoročně oceňuje firmy s inovativním přístupem k digitalizaci a automatizaci obchodních a logistických procesů. Přidanou hodnotou je, když zároveň přispívají k popularizaci těchto řešení mezi svými partnery nebo širší veřejností.

Ukázkovým příkladem je první ze dvou výherců, velkoobchod ELKOV Elektro, který se zasloužil ve spolupráci se společností Grit o rozvoj elektronické výměny dat (EDI) v elektro segmentu, kde tento standard obecně není tolik rozšířený. ELKOV Elektru se podařilo do EDI komunikace zapojit 80 významných dodavatelů, kteří tvoří přibližně třetinu obchodní komunikace.

„K zapojení do EDI komunikace jsme nikoho netlačili. Dodavatelé se často připojují díky tomu, že jim krátce představíme, proč je EDI výhodné i pro ně,“ říká technický ředitel ELKOV elektro Petr Vlašánek.

V oboru stavebnictví je EDI rozvinuté více, ale i tak je stále potřeba dodavatele k přechodu na něj pozitivně motivovat. Druhému výherci, stavebninám Izomat, se během loňského roku podařilo napojit první desítky dodavatelů a pochvalují si viditelné snížení chybovosti dat a také menší zahlcování serveru, kam se jim dříve ukládaly faktury přeposílané e-mailem. „Zkoušeli jsme 3 různé softwary a nakonec jsme se rozhodli pro plnou automatizaci a zvolili EDI, které vyhovuje nám i našim partnerům,“ vzpomíná finanční ředitel Izomatu Stanislav Božek.

Stříbrnou příčkou porotci ocenili servisní síť Opravárna poskytující pozáruční servis výrobkům, které by se jinak vyhodily. V roce 2022 získala Opravárna milionovou investici. Část financí využila k otevření nové haly a skladu, který je řízen cloudovým systémem Lokia WMS. Druhá část putuje na vývoj vlastního zakázkového systému pro projekt Repairsys zaměřující se na B2B zákazníky a zahraniční expanzi. Podle CEO Martina Katzera budou umět zákazníkům mimo jiné spočítat ekologickou stopu, čímž přispívají k udržitelnému rozvoji a ochraně životního prostředí.