Aktuality -> Analýzy - 8. 1. 2021 - Zdeněk Gric

Obraty velkých kamenných hráčů z online prodejů meziročně vzrostly na dvojnásobek

Trh e-commerce má na kontě další rekord. Již během roku 2020 bylo zřejmé, že online segment zaznamená především kvůli pandemii Covid-19 historický boom snad ve všech aspektech. Předpoklady se potvrdily. V porovnání s rokem 2019 se vloni obraty velkých kamenných hráčů z online prodejů vyšplhaly na dvojnásobnou hodnotu. Někteří z prodejců zaznamenali dokonce vícenásobné nárůsty. Průměrná výše objednávky se nezvýšila a konverzní poměr vzrostl meziročně o 25 %. Statistiky přináší společnost Shopsys, která pomáhá největším hráčům digitalizovat jejich prodeje.



Podstatným dílem k dvojnásobným obratům velkých kamenných hráčů přispěli lidé, kteří upřednostňují běžné nakupování právě v kamenných prodejnách. Zatím, co v roce 2019 stále ještě drtivá většina nákupů probíhala tímto způsobem, pandemie Covid-19 v loňském roce v rozsáhlém měřítku tuto formu nakupování Čechům z pochopitelných důvodů znemožnila. Zákazníkům upřednostňujícím osobní návštěvy obchodů tak najednou prakticky nezbylo nic jiného než zvolit online formu nakupování. A právě z toho nejvíce těžili velcí kamenní hráči. Ti disponují silnými brandy a velkými databázemi často věrných zákazníků, které dokázali zmobilizovat k online nakupování. Paradoxně to tak byli právě velcí kamenní hráči, kteří si z rostoucího “online koláče” ukousli velké sousto právě na úkor “běžných” online hráčů.

“Avizovaný nárůst u kamenných hráčů mohl být pravděpodobně ještě vyšší, nicméně ne všichni byli na takový přesun do sféry online připraveni,” říká Matěj Kapošváry, obchodní a marketingový ředitel společnosti Shopsys a pokračuje: “I když jde úroveň online prodeje u velkých kamenných hráčů nahoru, stále ještě můžeme najít celou řadu prodejců, kteří mají na svých e-shopech velký prostor ke zlepšení. Jako extrémní problém se na konci minulého roku ukázaly u některých prodejců také návazné procesy, jako vychystávání a expedice zboží či zákaznická podpora.”

O celou jednu čtvrtinu se u velkých kamenných hráčů meziročně zvýšil tzv. konverzní poměr, který představuje procentuální podíl lidí, jenž e-shop navštíví a nákup skutečně provedou. Ke zvýšení konverzního poměru došlo patrně proto, že lidé často neměli možnost nákup - konverzi - dokončit v kamenné prodejně.

Prognóza pro rok 2021 je podle společnosti Shopsys relativně jasná. “Všichni kamenní hráči budou chtě nechtě muset do e-commerce investovat podstatně větší část svých finančních zdrojů, než byly dosud zvyklé. Jejich e-shopy pro ně už nadále nemohou být pouze doplňkovým prodejním kanálem” dodává Kapošváry. Hlavním směrem, kterým se zejména velcí online i offline prodejci vydají, bude propojování světů online a offline. Cílem bude nabídnout možnost zákazníkovi být plnohodnotně obsloužen na všech kanálech, a poskytnout mu tak maximální možnou míru komfortu.


 
  

- PR -

Získejte konkurenční výhodu s WMS

Rychlost, přesnost, spolehlivost. To jsou proměnné, které chtě nechtě ovlivní reputaci každého dodavatele v očích zákazníka. Nároky na dodavatele se stále stupňují, stejně jako roste tlak na minimalizaci nákladů pro dosažení co nejvyšší marže. Můžete být v dodávkách nejrychlejší na trhu. Pokud však nedodáte přesně to, co máte, plusové body vám to nepřinese. Když se naopak budete soustředit jen na přesnost, nemusíte být dostatečně rychlí. Ať tak či onak, vaše pozice spolehlivého dodavatele tím může být oslabena. Jak si udržet dobré jméno a zároveň držet náklady na logistiku na uzdě? Jděte na to systémově a optimalizujte skladové hospodářství pomocí WMS.

  

- PR -

Jaký docházkový systém vybrat?

Podle čeho se rozhoduje moderní firma


Možností, jak dnes sledovat docházku zaměstnanců, je spousta. Od systémů, které zaznamenají každý příchod a odchod, až po řešení, která zaměstnanci skoro ani nevnímají. Záleží jen na potřebách a prioritách vaší firmy. Jaké jsou ty vaše?