- Přehledy IS
- APS (21)
- BPM - procesní řízení (21)
- Cloud computing (IaaS) (7)
- Cloud computing (SaaS) (25)
- CRM (48)
- DMS/ECM - správa dokumentů (17)
- EAM (15)
- Ekonomické systémy (66)
- ERP (84)
- HRM (27)
- ITSM (5)
- MES (31)
- Řízení výroby (45)
- WMS (23)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (24)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (39)
- Dodavatelé CRM (35)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (72)
- Informační bezpečnost (33)
- IT řešení pro logistiku (44)
- IT řešení pro stavebnictví (23)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (26)

















O2 má nový systém pro správu a účtování služeb
Telekomunikační operátor O2 modernizoval ve spolupráci se systémovým integrátorem Ness Czech svůj systém pro správu a účtování služeb pro 10 milionů zákazníků v České republice a na Slovensku. Systém je postaven na technologiích Oracle, zejména na Oracle Communications NCC (Network Charging and Control). V rámci projektu modernizace došlo k přesunutí systému do nového datového centra na novou hardwarovou platformu, která bude spolehlivější, výkonnější a O2 ji bude moct provozovat s nižšími provozními náklady. S ohledem na svoji důležitost je řešení plně redundantní ve dvou geografických lokalitách. Zároveň došlo ke zjednodušení architektury řešení.


„Výměna systému, který v reálném čase podporuje interaktivní služby, v plném provozu není nikdy jednoduchá. Společně se nám podařilo úspěšně připravit, otestovat a nasadit novou verzi systému pro účtování předplacených telekomunikačních služeb, realizace navíc proběhla ve velmi ambiciózním časovém plánu,“ říká Jakub Votava, ředitel pro síťovou architekturu a rozvoj společnosti O2 Czech Republic.
Řešení se u předplacených SIM karet O2 v České republice a na Slovensku stará o správu účtování všech typů komunikačních služeb zahrnující volání, SMS/MMS, data, prémiové služby a balíčky, podle příslušného ceníku. Správu, konfiguraci a účtování těchto služeb přitom zajišťuje i pro virtuální operátory využívající síť O2. U všech zákazníků O2, včetně postpaidových, se systém stará o správu limitů výdajů za prémiové služby (např. koupě SMS jízdenek, platba parkovného či hlasování v soutěžích).
„Nová verze systému denně zpracuje přes 7 milionů transakcí a pro telekomunikačního operátora jde o kritický systém, bez něhož by zákazníkům nemohl řádně poskytovat a účtovat služby,“ uvádí Martin Silvička, generální ředitel společnosti Ness Czech.
Martin Silvička
Systém autorizuje každý požadavek na službu, ať už jde o spojení hovoru, odeslání SMS či MMS zprávy anebo datový přenos, a cenu za tuto službu odečítá zákazníkovi z jeho kreditu. To vše probíhá v reálném čase a v případě výjimečné nedostupnosti lze službu odečíst i zpětně offline. Široce konfigurovatelný systém neslouží jen pro účtování a řízení hovorů, ale umožňuje také kombinovat jednotlivé služby do balíčků, průběžně vyhodnocovat stav zákazníků, jejich kreditu a služeb a zasílat jim notifikace v průběhu hovoru i na pozadí.
19.10. | Abacus servery 2023 |
24.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2023 |
2.11. | První česká Low-code / No-code konference 2023 |
8.11. | Konference GIS Esri v ČR |
Formulář pro přidání akce