facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 13. 4. 2023 - Ing. Lukáš Grásgruber

Nový plugin Klarna pro ChatGPT slouží jako nákupní rádce

Společnost Klarna vytvořila ve spolupráci s OpenAI plugin pro ChatGPT, který funguje jako nákupní rádce a je dalším příkladem využití technologie generativní umělé inteligence. Uživatelé mohou pokládat dotazy, na jejichž základě jim plugin doporučí produkty s odkazy na jejich nákup prostřed­nic­tvím vyhledávacího a srovnávacího nástroje Klarna. Plugin bude zpočátku zpřístupněn pouze pro předplatitele ChatGPT Plus v USA a Kanadě a po testovacím období bude dostupný v dalších regionech. Podobných služeb využívajících schopnosti ChatGPT se tak jistě brzy dočkáme i u nás.



Nejste si jisti, co koupit k narozeninám své neteři, která miluje jednorožce? Stačí se přirozeným způsobem zeptat Klarny prostřednictvím ChatGPT a během pár sekund dostanete výběr těch nejlepších aktuálních tipů na téma jednorožců. Nejste s tipy spokojeni? Napište svou zpětnou vazbu přímo do ChatGPT a získáte nová doporučení.

Jak to funguje:

  • Uživatel si nainstaluje plugin Klarna z plugin obchodu ChatGPT
  • Po instalaci jednoduše požádá ChatGPT o inspiraci na nákup. ChatGPT na základě této konverzace automaticky nabídne doporučené produkty
  • Uživatel může následně položit doplňující dotazy, nebo si vyžádat další doporučení produktů
  • Kliknutím na odkaz produktu přejde na stránku produktu ve vyhledávacím a srovnávacím nástroji společnosti Klarna, kde může porovnat ceny a dostupnost u prodejců

Plugin bude proto zpočátku zpřístupněn pouze pro předplatitele ChatGPT Plus v USA a Kanadě a po období bezpečnostních testů, vývoje a zlepšování bude dostupný v dalších regionech.

Bude zajímavé sledovat, kdy s podobnou službou přijde Heureka, Seznam, Alza, Mall a další významní hráči na našem retailovém trhu.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.