Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 13. 4. 2023 - Ing. Lukáš Grásgruber

Nový plugin Klarna pro ChatGPT slouží jako nákupní rádce

Společnost Klarna vytvořila ve spolupráci s OpenAI plugin pro ChatGPT, který funguje jako nákupní rádce a je dalším příkladem využití technologie generativní umělé inteligence. Uživatelé mohou pokládat dotazy, na jejichž základě jim plugin doporučí produkty s odkazy na jejich nákup prostřed­nic­tvím vyhledávacího a srovnávacího nástroje Klarna. Plugin bude zpočátku zpřístupněn pouze pro předplatitele ChatGPT Plus v USA a Kanadě a po testovacím období bude dostupný v dalších regionech. Podobných služeb využívajících schopnosti ChatGPT se tak jistě brzy dočkáme i u nás.



Nejste si jisti, co koupit k narozeninám své neteři, která miluje jednorožce? Stačí se přirozeným způsobem zeptat Klarny prostřednictvím ChatGPT a během pár sekund dostanete výběr těch nejlepších aktuálních tipů na téma jednorožců. Nejste s tipy spokojeni? Napište svou zpětnou vazbu přímo do ChatGPT a získáte nová doporučení.

Jak to funguje:

  • Uživatel si nainstaluje plugin Klarna z plugin obchodu ChatGPT
  • Po instalaci jednoduše požádá ChatGPT o inspiraci na nákup. ChatGPT na základě této konverzace automaticky nabídne doporučené produkty
  • Uživatel může následně položit doplňující dotazy, nebo si vyžádat další doporučení produktů
  • Kliknutím na odkaz produktu přejde na stránku produktu ve vyhledávacím a srovnávacím nástroji společnosti Klarna, kde může porovnat ceny a dostupnost u prodejců

Plugin bude proto zpočátku zpřístupněn pouze pro předplatitele ChatGPT Plus v USA a Kanadě a po období bezpečnostních testů, vývoje a zlepšování bude dostupný v dalších regionech.

Bude zajímavé sledovat, kdy s podobnou službou přijde Heureka, Seznam, Alza, Mall a další významní hráči na našem retailovém trhu.


 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.