facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 24. 5. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

Nové cloudové řešení pro dodavatele v automobilovém průmyslu

Spolehlivost odvolávekSpolečnost Logio přichází s novým produktem Logio Auto­motive Forecasting Tool (LAFT), který nabízí v cloudovém modelu Software as a Service. LAFT je určen pro dodavatele v automo­bi­lo­vém průmyslu, kterým nabízí usnadnění plánování výroby a nákupu vstupního materiálu pomocí pokročilých algoritmů a vizualizace velkých dat.



Plánování výroby a nákup vstupního materiálu jsou nyní pro dodavatele v automobilovém průmyslu neobyčejně složité a zdlouhavé disciplíny. Vzhledem k situaci na trhu se výrobci automobilů snaží nejistotu v plánování částečně přenést na své dodavatele. A ti na to doplácejí. Podle Logio by jim v této nepříznivé situaci mohlo pomoci právě řešení LAFT.

Přehled odvolávek

Nástroj, který je produktem vlastního vývoje Logio, je postaven na platformě Microsoft Power BI a využívá pokročilé algoritmy pro zpřesnění i vyhodnocování předpovědi odvolávek. Jeho cílem je zabránit plýtvání zásobami, omezit nadbytečnou přepravu a ušetřit cenný čas zaměstnanců, kteří se podílejí na plánování výroby.

Plánování

„Ve výsledku dokážeme uspořit okolo 5–10 % skladových zásob. Především však nabízíme dispečerům a plánovačům výroby výkonný nástroj, díky kterému se mohou soustředit pouze na problematické dodavatele či položky, a tím ve výsledku ušetřit až 15 % svého času. Zprovoznění řešení navíc není vůbec složité, odhadovaná průběžná doba projektu včetně vytvoření datového můstku a implementace na platformu Power BI je 30 pracovních dnů,“ říká Filip Zapletal z Logio.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.