Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 10. 11. 2023 - -lg-

Nová verze informačního systému K2 alba je plně webová a se spoustou vylepšení

Skupina K2 uvolnila na trh novou verzi informačního systému K2 alba, která je prvním ryze webovým podnikovým systémem od českého výrobce. Je tak zcela nezávislá na operačním systému uživatele a je dostupná na jakémkoli zařízení, které dokáže zobrazit webovou stránku. Nejde přitom o zpřístupnění pouze některých částí systémů, ale o plnohodnotnou verzi celého systému, v níž je možné řešit kompletní firemní procesy.



Pokud jste podlehli dojmu, že všechny podnikové systémy už jsou dnes prakticky stejné, nová verze systému K2 alba vás rychle vyvede z omylu. Jde o systém, který vyniká jak technologicky, tak i rozsahem funkčnosti a mimořádně přehledným uživatelským rozhraním s chytrými funkcemi, díky nimž patří systém K2 mezi špičku z hlediska uživatelské zkušenosti.

Příkladem může být inteligentní systém vyhledávání, který využívá technologii Elasticsearch. Tato technologie je velmi dobře škálovatelná, a proto je vyhledávání v K2 rychlé a přirozené jako na Googlu nebo na Seznamu. Prostě jen napíšete, co hledáte, klidně i bez diakritiky nebo s malým překlepem, a K2 zobrazí odpovídající informace napříč celým systémem – v dokladech nebo číselnících, na jediný klik.

Inteligentní systém vyhledávání v K2 alba využívá technologii Elasticsearch.
Inteligentní systém vyhledávání v K2 alba využívá technologii Elasticsearch.

Jak už bylo zmíněno, nová verze K2 alba je webová, a proto si rozumí s různými zařízeními (PC, notebook, mobil, tablet, čtečka...) bez ohledu na jejich operační systém. S novou K2 lze pracovat na zařízeních Apple, na chromebooku, nebo na Linuxu. Celý systém je navíc díky webovému provedení snadno dostupný online, samozřejmě s důrazem na bezpečnost, a proto K2 podporuje šifrování a vícefaktorové přihlašování. Bezpečná práce se systémem na dálku se tak obejde bez VPN.

Nová verze K2 alba je webová, a proto si rozumí s různými zařízeními.
Nová verze K2 alba je webová, a proto si rozumí s různými zařízeními.

„Na verzi K2 alba pracovalo více než 80 vývojářů, kteří v průběhu roku řešili více než 3 300 tiketů. Převedeno na čas, celkově jsme investovali do vylepšení systému 66 800 hodin. I díky tomu jsme dokázali přejít na cloudová řešení a zpřístupnit rozhodovatelům verzi, která je dostupná opravdu odkudkoli jen s pomocí telefonu nebo tabletu. Výrazně jsme také zjednodušili intuitivnost celého systému, vyhledávání nebo přihlašovací proces. Účetní potěší automatické zaúčtování dokladů, vývojáře ve firmách pro změnu pokročilé funkce API, díky kterým je možné vše otestovat dříve, než se nasadí do ostré verze,“ vysvětluje Tomáš Szkandera, který v K2 vede vývojový tým a je CEO společnosti K2 Software.


K2 svoji novou verzi každoročně představuje v rámci výroční konference K2 STATUS v brněnské Redutě, kam letos dorazilo více než 260 majitelů a klíčových manažerů společností, kteří systém K2 používají.

K2 dlouhodobě cílí zejména na segmenty velkoobchodů nebo výrobních podniků, v posledních třech letech se mezi pilířové oblasti přidala také e-commerce. I díky nedávné investici a koupi 50% podílu ve společnosti U&SLUNO se navíc celé řešení výrazně posunulo také v oblasti robotiky a automatizace.

„Nová verze informačního systému K2 obsahuje řadu novinek ve všech oblastech, které jsou pro nás klíčové – výrobě, logistice, obchodu, ekonomice a e-commerce. Z výroby například uvedu nový standard odvádění výroby s možností vazby na data z našeho docházkového systému. V oblasti logistiky jsme do standardu integrovali systém hlasového navádění skladníků WHISPER, vyvíjený společností U&SLUNO. Trendem v e-commerce se i v České republi­ce stává prodej přes internetová tržiště. Ten bude ještě více umoc­něn vstupem společností Kaufland a Allegro na český trh. Výměnu dat s oběma tržišti budou mít v nové verzi naši klienti také k dispo­zi­ci,“ říká Petr Schaffartzik, předseda představenstva skupina K2, která v loňském roce prožila nejúspěšnější rok ve své dosavadní historii. Její obrat přesáhl hranici 600 milionů korun, EBITDA pak 105 milionů korun. V současnosti zaměstnává na tři stovky zaměstnan­ců, z velké většiny IT specialistů, kteří systém K2 neustále rozvíjejí.

Výrazných vylepšení se v K2 alba dočkaly i funkce pro odvádění výroby. Nově má funkci start-stop, návodky nebo víceobsluhu. Dokáže vykazovat neproduktivní činnosti i nově pohlížet na frontu práce. Umí schvalovat technickou přípravu výroby s návazností na workflow proces.
Výrazných vylepšení se v K2 alba dočkaly i funkce pro odvádění výroby. Nově má funkci start-stop, návodky nebo víceobsluhu. Dokáže vykazovat neproduktivní činnosti i nově pohlížet na frontu práce. Umí schvalovat technickou přípravu výroby s návazností na workflow proces.

Současně s uvedením nové verze K2 alba byl pro uživatele zpřístupněn i portál pro monitoring K2. V něm pověřený správce může vidět, kdy a kdo se v systému dostal do slepé uličky, jak který uživatel se systémem pracuje a co vlastně v K2 přesně dělá.
Současně s uvedením nové verze K2 alba byl pro uživatele zpřístupněn i portál pro monitoring K2. V něm pověřený správce může vidět, kdy a kdo se v systému dostal do slepé uličky, jak který uživatel se systémem pracuje a co vlastně v K2 přesně dělá.


 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.