Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 5. 8. 2024 - redakce

Nová verze eDokladů už nás nebude nechtěně „šmírovat“

eDokladyDigitální a informační agentura (DIA) vydala novou verzi aplika­ce eDoklady, která kromě drob­ných úprav uživatelského roz­hraní opravuje odesílání diagnos­tických dat. V předchozí verzi totiž aplikace odesílala diagnos­tická data za účelem detekce a odstraňování chyb, ale přitom odesílala i podrobnější informace o využívání aplikace. Ty sice byly před zpracováním anonymizovány, ale jejich odesílání mohlo být rizikem pro soukromí a bezpečnost uživatelů.



Aktualizací DIA vychází vstříc obavám, které kolem tématu odesílání diagnostických dat v posledních dnech nastaly. Odesílání jiných, než čistě technických dat je proto od nové verze aplikace 1.5.0 extrémně omezeno. DIA navíc v těchto dnech provádí mimořádný audit zabezpečení aplikace, který má potvrdit jak omezení odesílaných dat, tak i zkontrolovat samotný kód aplikace, který poté plánuje DIA zveřejnit.

Aktualizace aplikace eDoklady, která je již k dispozici v App Store i Google Play, je pro všechna zařízení povinná a starší verze aplikace tak nejde nadále používat. Aktualizace aplikace byla plánována i bez ohledu na uvedený problém s odesíláním diagnostických dat, ale operativně k ní bylo v posledních dnech připojeno několik úprav, které mají za úkol omezit rozsah odesílaných logů, které aplikace posílá vývojářskému týmu.


 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.