facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Nová mobilní aplikace pomůže záchranářům lokalizovat místo nehody

ZáchrankaZdravotnická záchranná služba v České republice má nového pomocníka při hledání polohy pacientů, volajících na linku 155. S lokalizací pacientů pomůže nová aplikace Záchranka pro chytré mobilní telefony s operačními systémy Apple iOS a Google Android. V život ohrožující situaci stačí přidržet nouzové tlačítko na displeji. Tím se spustí vytáčení linky 155 a současně se z mobilního telefonu odešle zpráva, která obsahuje informace o aktuální poloze či doplňující přednastavené informace, týkající se zdravotního stavu postiženého (jsem diabetik, kardiak, neslyšící... apod.).



„V krizové situaci např. při dopravní nehodě či úrazu v terénu si řada volajících nedokáže vybavit svou přesnou polohu. Stisknutí tlačítka je v těchto chvílích tím nejjednodušším krokem,“ říká MUDr. Jana Kubalová ze záchranné služby Jihomoravského kraje.

Záchranná služba prošla za posledních dvacet let prošla výraznou proměnou a používá např. pokročilý informační systém pro sledování pohybu vozů. Předání informace o poloze krizové události je však po dlouhé desítky let prováděno stejným způsobem a je závislé na schopnosti pacienta místo nehody přesně určit, ale i na schopnostech operátora linky 155 získat od volajícího potřebné informace. Mobilní aplikace Záchranka předá informace o poloze pacienta automaticky a využívá schopnosti chytrých telefonů určit vlastní polohu.

Vytáčení linky 155 a odeslání polohy je provedeno stisknutím jediného tlačítka. Volající je tak přepojen na záchrannou službu příslušného kraje. Je-li v okamžiku volání mobilní telefon schopen zjistit přesnou polohu, odesílá ji formou datového spojení či pomocí SMS přímo do informačního systému krajské záchranné služby. Záchranářům pozemní nebo letecké záchranné služby tak aplikace usnadní hledání přesného místa zásahu, ať už se jedná o dopravní nehodu či třeba pád cyklisty v lese.

Součástí nouzové zprávy však není jen poloha pacienta. Významná může být i informace o závažných onemocněních. Tyto údaje má uživatel možnost dopředu vyplnit v rámci nastavení.

Aplikace nabízí také interaktivní návod pro poskytnutí první pomoci.

Uživatel v aplikaci nalezne také seznam nejbližších pohotovostí či lékáren. Jednoduchým přepnutím aplikace do testovacího režimu si pak každý může vyzkoušet aktivaci Alarmu nanečisto.

Záchranka

Aplikace byla od počátku vyvíjena v úzké spolupráci s krajskými záchrannými službami. Projekt byl realizován za podpory Jihomoravského Kraje, ale i soukromých dárců, České pojišťovny a společnosti Alfa-Helicopter.

Uvedení aplikace Záchranka samozřejmě neznamená žádnou změnu v dostupnosti linky 155. Tuto linku je možné i nadále volat z jakéhokoliv telefonu.


 
  

- PR -

iQsub Technologies díky Odoo zefektivnilo výrobu a řízení firmy

Česká společnost iQsub Technologies se specializuje na vývoj a výrobu špičkového potápěčského vybavení, včetně dýchacích přístrojů a odolných pouzder pro kamery GoPro do extrémních podmínek. Se zákazníky po celém světě a nejvyššími požadavky na kvalitu a spolehlivost potřebovala moderní a efektivní řízení svých firemních procesů.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.