- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Nová aplikace O-fice měří obsazenost kanceláří
Jak to funguje? Senzory s bluetooth zaregistrují pohyb, aplikace O-fice sesbírá data a přenese je na výkonnou periferii (ipad), ve které dojde k jejich následnému vyhodnocení. Do aplikace lze nahrát například půdorys kanceláře, spojit jednotlivé objekty se senzory, apod.


Pomocí aplikace O-fice je možné v reálném čase sledovat všechny nainstalované senzory najednou a přesně tak zmapovat a efektivně řídit využití kancelářského pracovní prostředí. Firmy tak získají možnost dovědět se, na které židli často dochází k pohybu, kde je naopak dlouhodobě klid, kolik lidí se vystřídá ve stále obsazených zasedacích místnostech, případně jak se liší využití v průběhu roku. To jim může pomoci přehodnotit efektivní využití kancelářských prostor.
Jan Bastař, spolumajitel firmy cre8: „Již delší dobu jsme u klientů registrovali, že by přivítali analytickou službu, která by jim pomohla lépe využívat kancelářský prostor. Jsem proto rád, že jsme O-fice zavedli jako jedni z prvních ve střední Evropě. Z mého pohledu je skvělým příkladem propojení internetu věcí, mobilní aplikace a iPadu, který je klíčovou součástí celého řešení. Aplikace je určena nejen firmám, které se plánují stěhovat do nových kanceláří, ale i těm, které prostě jen zajímá, zda efektivně využívají své prostory. Navíc může velice dobře podpořit firemní kulturu.“
„Z našich zkušeností se obecně vytíženost kancelářských prostor pohybuje kolem 40 %. Neobsazenost standardního pracovního místa tedy může být až 60 %, což není zrovna málo,“ dodává Bastař.
V budoucnu by se tento senzor mohl rozšířit i o dalších funkce – například by sledoval teplotu v dané místnosti.

Obr. Ukázka mobilní aplikace (seznam senzorů a jejich stav)
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |