facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 22. 11. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Navzdory inflaci by ceny IT služeb neměly v příštím roce růst

Přesto, že k dlouhodobému nedostatku specialistů na informační technologie na trhu práce se v posledních měsících nečekaně přidala rekordně rostoucí inflace, ceny IT služeb v příštím roce neporostou. Ceny krotí silná konkurence.



„Některé náklady sice rostou, ale na trhu IT služeb vládne silná konkurence, která krotí ceny. Navíc ceny se v našem oboru pohybují na jiné úrovni, takže současná inflace nepředstavuje zásadní faktor,“ vysvětluje Jiří Harcuba, generální ředitel IT společnosti Integra Czech Republic.

Tlak na ceny bude pokračovat

Poptávka po IT službách trvale roste, především v oborech, jako je logistika, e-commerce nebo off-premise databáze fungující v cloudu. „Banky hodně investují do technologií, protože chtějí být inovativními a digitálními lídry, aby přilákaly mladé lidi,“ říká šéf Integry.

Velký hlad je také po vývojářích ovládajících platformu React a programovací jazyk Java. „Je jich hodně málo a znají svoji cenu,“ dodává Jiří Harcuba. Navíc specialisté na informační technologie jsou v poslední době méně ochotní měnit práci.

Většina firem, které uvažují v dlouhodobé perspektivě, nepřestává s náborem IT specialistů a rozvojem svých technologií. Vědí, že v blízké budoucnosti se na trhu práce neobjeví víc specialistů a ceny tak spíš poletí nahoru.

Home office není cestou k úsporám

I navzdory současnému zhoršení pandemické situace volají firmy po návratu týmů do kanceláří - přestože by jejich redukcí a větším tlakem na práci z domova mohly část nákladů ušetřit.

„Home office sice může fungovat, ale zaměstnanecké vztahy se tak zhoršují. Brainstorming, řešení problémů i motivace fungují lépe a efektivněji, když si lidé můžou sednout face to face a věci probrat osobně,“ uzavírá šéf Integry.


 
  

- Inzerce -

Jaké NPM řešení doporučují analytici z EMA?

Hybridní model práce, který se zde objevil s větším využíváním "home office" tedy práce z domova, přinesl IT týmům řadu nových výzev. Ať už v oblasti zabezpečení nebo zajištění dostupnosti důležitých aplikací, a to bez ohledu na místo jejich použití. IT specialisté se dnes musí vypořádat nejen z různorodostí síťového vybavení a infrastruktury, ale také z obtížněji vymahatelnými bezpečnostními politikami.

  

- Inzerce -

Digitální bitva o zákazníky i zaměstnance

IT Systems 11/2021Pokud bychom měli z aktuálního vydání IT Systems vypíchnout hlavní témata, upozornili bychom především na články věnované digitalizaci personalistiky, integraci podnikových aplikací, využití IT ve zdravotnictví nebo na téma bankovní identity, na kterou se díváme jak z perspektivy možného komerčního využití, tak i z hlediska její architektury a technologií, na nichž je tato moderní forma autentizace postavena. Největší prostor ovšem dostal blok článků věnovaný automatizaci zákaznické péče.