Aktuality -> Analýzy - 22. 11. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Navzdory inflaci by ceny IT služeb neměly v příštím roce růst

Přesto, že k dlouhodobému nedostatku specialistů na informační technologie na trhu práce se v posledních měsících nečekaně přidala rekordně rostoucí inflace, ceny IT služeb v příštím roce neporostou. Ceny krotí silná konkurence.



„Některé náklady sice rostou, ale na trhu IT služeb vládne silná konkurence, která krotí ceny. Navíc ceny se v našem oboru pohybují na jiné úrovni, takže současná inflace nepředstavuje zásadní faktor,“ vysvětluje Jiří Harcuba, generální ředitel IT společnosti Integra Czech Republic.

Tlak na ceny bude pokračovat

Poptávka po IT službách trvale roste, především v oborech, jako je logistika, e-commerce nebo off-premise databáze fungující v cloudu. „Banky hodně investují do technologií, protože chtějí být inovativními a digitálními lídry, aby přilákaly mladé lidi,“ říká šéf Integry.

Velký hlad je také po vývojářích ovládajících platformu React a programovací jazyk Java. „Je jich hodně málo a znají svoji cenu,“ dodává Jiří Harcuba. Navíc specialisté na informační technologie jsou v poslední době méně ochotní měnit práci.

Většina firem, které uvažují v dlouhodobé perspektivě, nepřestává s náborem IT specialistů a rozvojem svých technologií. Vědí, že v blízké budoucnosti se na trhu práce neobjeví víc specialistů a ceny tak spíš poletí nahoru.

Home office není cestou k úsporám

I navzdory současnému zhoršení pandemické situace volají firmy po návratu týmů do kanceláří - přestože by jejich redukcí a větším tlakem na práci z domova mohly část nákladů ušetřit.

„Home office sice může fungovat, ale zaměstnanecké vztahy se tak zhoršují. Brainstorming, řešení problémů i motivace fungují lépe a efektivněji, když si lidé můžou sednout face to face a věci probrat osobně,“ uzavírá šéf Integry.


 
  

- PR -

Když ERP myslí za vás

Automatizace, AI a digitalizace mění firemní svět


Podnikové systémy ERP už dávno neslouží jen k evidenci dat. Dnes propojují výrobu, sklady, fakturaci i zákaznickou podporu do jednoho funkčního celku. Díky automatizaci, digitalizaci a využití umělé inteligence se z nich stává základní nástroj, který ovlivňuje způsob, jakým firmy plánují, vyrábějí a rozhodují.

  

- PR -

Slouží váš SIEM jak by měl?

Možná je čas přehodnotit vaši bezpečnostní architekturu


Týmy kybernetické bezpečnosti čelí stále většímu tlaku, když musí včas odhalovat hrozby a reagovat na ně v reálném čase – obzvlášť v době, kdy se doba setrvání ransomwaru v napadených systémech zkrátila z několika týdnů na pouhé dny.