facebook
Aktuality -> Analýzy - 13. 2. 2018 17:47

Nadprůměrné platy v IT? Zdaleka ne všude

platy v ITNedostatek lidí v IT oborech se projevuje již několik let, s digitalizací téměř všech oblastí podnikání i života se jen prohlubuje. Studium IT oborů je v současné době téměř zárukou toho, že absolventi mají postaráno o platově zajímavé nabídky práce. Ale berou opravdu všichni ajťáci velké peníze? Rozdíly ve výdělcích na stejné pozici jsou v tomto oboru větší než jinde.



Dobře placené technologie?

Pro oblast IT jsou dlouhodobě charakteristické vyšší výdělky. Ukazuje se ale, že na řadových zaměstnaneckých pozicích to není vždy úplně pravda. Podle dat portálu Platy.cz byla v roce 2017 průměrná celková hrubá měsíční mzda v IT necelých 43 500 Kč. V IT platí, že výrazné rozdíly jsou nejen mezi jednotlivými pozicemi, ale i konkrétními nabídkami a projekty. Například u pozice IT architekt, která vykazuje největší průměrné ohodnocení 78 442 Kč, uvádí 10 % lidí příjem pod 48 tisíc Kč. Na pozicích jako webmaster nebo správce počítačové sítě je průměrné hrubé ohodnocení kolem 30 000 Kč, ale čtvrtina lidí bere méně než 25 000 Kč měsíčně. Růst mezd se v loňském roce nevyhnul ani tomuto oboru, i když je nutné poznamenat, že zde s malým zakolísáním roste ohodnocení stále (v grafu nárůst od roku 2010).

IT mzdy - vývoj
Graf vývoj průměrných celkových hrubých měsíčních mezd v IT, zdroj Platy.cz

Nabídka a poptávka

Podle údajů portálu Profesia.cz bylo v IT nejvíce pracovních příležitostí pro IT konzultanty, analytiky nebo projektové manažery a o tuto pozici byl také největší zájem. Z pohledu regionů vede v počtu nabídek Jihomoravský kraj, následovaný Prahou a s velkým odstupem Středočeským krajem. Nejvíce zájemců o práci na IT pozicích bylo z Moravskoslezského kraje a z Prahy.


 
POINT.X (2018-19)
  

- Inzerce -

Podpora projektového řízení v ERP systému KARAT

KARATPodpora projektového řízení patří mezi nástroje, bez nichž se neobejde žádný vyspělý ERP systém. Základní rámec projektu lze obecně vymezit třemi veličinami, jimiž jsou předmět (cíl), časový harmonogram a potřebné zdroje.

  

- Inzerce -

Service Desk aneb řízení služeb IT

OnlioProvoz jakéhokoli systému – a nemusí jít jen o informační technologie – vyžaduje efektivní přebírání a zpracování požadavků jak od koncových uživatelů, tak i od pracovníků IT oddělení. A případně dalších stran.