Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 1. 3. 2023 - Ing. Lukáš Grásgruber

Monitora využije generativní AI pro gene­rování krátkých shrnutí článků v médiích

Společnost Monitora Media, která poskytuje komplexní služby na poli mediálního monitoringu, nabídne svým uživatelům shrnutí článků v monitorovaných médi­ích za pomoci AI. Využije k tomu umělou inteligenci společnosti OpenAI, která stojí i za známým Chat GPT. Do budoucna chce Monitora využít potenciál umělé inteligence i v dalších funkcích monitoringu médií.



Debatu ohledně využití umělé inteligence významně podpořilo listopadové spuštění chatbotu GPT, za nímž stojí společnost OpenAI. Její chatbot funguje jako tzv. generativní umělá inteligence využívající strojové učení a komunikující formou dialogu. Umí tak odpovídat na doplňující otázky, přiznávat své chyby i vyvracet nesprávné předpoklady a odmítat nevhodné požadavky. Otevírá tak řadu možností využití a dalšího vývoje AI.

Možnosti, které OpenAI nabízí, nyní do svých funkcí integruje i Monitora. Díky prvkům umělé inteligence nově uživatelům nabídne shrnutí článků v několika málo větách, což výrazně urychlí zpracovávání obsahu jednotlivých výstupů. To se promítne nejdříve do emailových reportů, ve kterých budou TOP zprávy shrnuty právě pomocí umělé inteligence. Uživatelé tak nemusí číst celý obsah, ani se proklikávat z reportů do aplikace.

Ve využití umělé inteligence vidí Monitora velký potenciál, a ještě letos chystá pro uživatele celou řadu novinek. Prvky umělé inteligence by se tak měly postupně promítnout do všech funkcí na zpracování dat a obsahu, které Monitora nabízí.

„Technologie OpenAI je pro nás jen jedna z komponent, do budoucna chceme co nejvíce využívat vlastní vyvíjené řešení a posouvat tak možnosti umělé inteligence v monitoringu všude, kde uživatelům pomůže s odstraněním repetitivní práce,“ říká Tomáš Berger, CEO Monitora Media.


 
  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.

  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.