facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Lufthansa a Siemens testují biometrické odbavování

Přibližně 400 zaměstnanců společnosti Lufthansa začalo na letišti ve Frankfurtu testovat nový způsob odbavování a nastupování cestujících do letadel, který je založen na snímání otisků prstů. Německé aerolinky se ve snaze o rychlejší, bezpečnější a efektivnější odbavování cestujících na letišti rozhodly vyzkoušet toto inovativní řešení v praxi. Technologie byla vyvinuta a implementována společností Siemens Business Services za podpory dceřiné softwarové společnosti Siemens PSE.

Ve druhé fázi, která bude zahájena v roce 2006, bude projekt Trusted Traveller převeden do reálného provozu na hlavním letišti a bude také fungovat na druhém pilotním letišti, kde jej budou moci zpočátku dobrovolně využívat cestující, kteří často létají. Systém funguje tak, že při odbavení na terminálu jsou pasažérům Lufthansy sejmuty otisky prstů, jež jsou následně uloženy do databáze. Otisky prstů jsou společně s informací z odbavení vytištěny v zašifrované podobě jako čárový kód na palubní lístek. Při nastupování do letadla je pak kód na lístku porovnán s vlastním otiskem prstu a pokud se údaje shodují, je cestujícímu umožněn vstup do letadla. Biometrické procedury jsou v současnosti dobrovolné, ale orgány Evropské unie uvažují o jejich povinném zavedení.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?