Lufthansa a Siemens testují biometrické odbavování

Přibližně 400 zaměstnanců společnosti Lufthansa začalo na letišti ve Frankfurtu testovat nový způsob odbavování a nastupování cestujících do letadel, který je založen na snímání otisků prstů. Německé aerolinky se ve snaze o rychlejší, bezpečnější a efektivnější odbavování cestujících na letišti rozhodly vyzkoušet toto inovativní řešení v praxi. Technologie byla vyvinuta a implementována společností Siemens Business Services za podpory dceřiné softwarové společnosti Siemens PSE.

Ve druhé fázi, která bude zahájena v roce 2006, bude projekt Trusted Traveller převeden do reálného provozu na hlavním letišti a bude také fungovat na druhém pilotním letišti, kde jej budou moci zpočátku dobrovolně využívat cestující, kteří často létají. Systém funguje tak, že při odbavení na terminálu jsou pasažérům Lufthansy sejmuty otisky prstů, jež jsou následně uloženy do databáze. Otisky prstů jsou společně s informací z odbavení vytištěny v zašifrované podobě jako čárový kód na palubní lístek. Při nastupování do letadla je pak kód na lístku porovnán s vlastním otiskem prstu a pokud se údaje shodují, je cestujícímu umožněn vstup do letadla. Biometrické procedury jsou v současnosti dobrovolné, ale orgány Evropské unie uvažují o jejich povinném zavedení.

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.