facebook
Aktuality -> Analýzy - 16. 1. 2018 14:50

Lidský faktor je zásadní slabinou bezpečnosti firemního IT

žena, PCPrůzkum, který provedly společnosti Kaspersky Lab a B2B International, ukázal, že pouze každý desátý zaměstnanec (12 %) zná pravidla a strategii pro kybernetickou bezpečnost firmy, ve které pracuje. Z výsledků průzkumu je zřejmé, že nedostatečná informovanost zaměstnanců o kybernetické bezpečnosti představuje pro firmy velký problém. Čtvrtina (24 %) zaměstnanců se totiž mylně domnívá, že v jejich firmě žádná pravidla vůbec neexistují.



Jiný průzkum Kaspersky Lab zase odhalil, že viníkem kybernetického ohrožení firemních počítačů jsou často právě zaměstnanci. Podle reportu „Lidský faktor v IT bezpečnosti: Jak zaměstnanci vystavují firmy riziku zevnitř“ přispěla neopatrnost zaměstnanců k  46 % všech kybernetických incidentů, kterým firmy čelily v minulém roce.

V praxi tato zjištění představují velké riziko především pro menší firmy, které nemají odborníky zaměřené přímo na kybernetickou bezpečnost. Odpovědnost za tuto oblast je u nich rozdělena mezi všechny pracovníky. Zanedbání základních postupů při změně hesla nebo instalace důležitých aktualizací může přitom ohrozit celou firmu. Podle Kaspersky Lab jsou u malých firem v případě kyberútoku nejvíce ohroženi top manažeři, HR a finanční specialisté, kteří mají přístup k nejcitlivějším firemním datům.

„Malé firmy by se měly více zaměřit na zvýšení povědomí svých zaměstnanců o možných rizicích při práci s počítačem. Nejen že zaměstnanci vystavují zvýšenému riziku kybernetického útoku svoje zařízení a osobní účty, ale především data a počítačovou infrastrukturu svého zaměstnavatele. Proto by zaměstnavatelé měli věnovat větší pozornost vzdělávání svých pracovníků a pravidelně je školit. Neméně důležité je také implementovat účinná bezpečnostní řešení, která poskytují maximální ochranu a přitom je lze snadno ovládat a používat,“ říká Petr Kuboš, regionální obchodní manažer pro východní Evropu ve společnosti Kaspersky Lab.


 
Canon
  

- Inzerce -

Potřebujete šifrovat firemní data?

MasterMediální hysterie a šílenství kolem GDPR vzbudilo u řady menších podnikatelů dojem, že se bez šifrování dat neobejdou. Je tomu skutečně tak? Kdy a proč se vyplatí data šifrovat?