- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Komunikujte s úřady během karantény elektronicky
Celostátní karanténa, kterou v souvislosti s šířením nového typu koronaviru COVID-19 zavedla od tohoto pondělí nejméně do 24. března česká vláda, značně komplikuje lidem i firmám komunikaci s úřady. Právě v těchto dnech proto uživatelé více než kdy jindy ocení možnost elektronické komunikace se státními institucemi a mohou se důkladně seznámit se všemi výhodami používání datové schránky a chytrých online formulářů. Díky nim se nemusí vázat na otevírací hodiny toho kterého úřadu a vše potřebné vyřeší bez kontaktu s rizikovými osobami.


Alternativa doporučeného dopisu zdarma
Při komunikaci s úřady se za posílání datových zpráv nic neplatí, i když se na ně pohlíží jako na ekvivalent doporučeného dopisu. Úřad datovou zprávu nemůže ztratit, odmítnout nebo tvrdit, že ji nedostal. A pokud uživateli odpoví, přijde mu zároveň notifikace na jeho e-mailovou adresu, že má v datové schránce novou zprávu (nebo je možné nastavit si i notifikaci formou SMS na mobilní telefon). Odpadá tedy fyzický kontakt s ostatními návštěvníky úřadu o což jde v době karantény především, odpadá i cesta na úřad, čekání a odpadá i samotné jednání s úředníky. Nemluvě o tom, že mnohé úřady z důvodu zabránění dalšího šíření koronaviru ruší nebo výrazně omezují až do odvolání úřední dny.
Pokud chcete využít datovou schránku k odesílání dokumentů mezi právnickými subjekty, musí mít tyto subjekty tuto možnost u své datové schránky nastavenu. Příjem datových zpráv je zdarma. Odeslání je zpoplatněno, ale i tak stojí podstatně méně než odeslání papírové doporučené zásilky. Záleží na povaze dokumentů, které potřebujete odeslat. Pro porovnání: zaslání klasické doporučené zásilky o hmotnosti do 50 g přes Českou poštu stojí 47 Kč, datová zpráva o velikosti do 20 MB vyjde na 15 Kč.
Bezplatné výpisy z registrů, podání i žádosti
„Pro uživatele datových schránek se vyřizování různých povolení, podávání žádostí nebo výkazů a přiznání mění ve velmi jednoduchý úkon, kvůli kterému se nemusí zvednout od pracovního stolu. Mohou využít například chytrý online formulář na portálu PODEJTO.cz, kde se zalogují svými přihlašovacími údaji k datové schránce a poté už jen vyplní formulář pro konkrétní životní situaci,“ říká Martin Vondrouš, expert pro zavádění nových technologií ve společnosti Software602.
„Uživatelé, kteří ještě datovou schránku nemají, si ji mohou nechat zdarma založit na kterémkoli CzechPOINTu osobně nebo dokonce z domova i elektronickou cestou, pokud mají občanský průkaz s čipem a příslušnou čtečku čipových karet,“ dodává.
Co konkrétně lze vyřídit prostřednictvím datové schránky a chytrých internetových formulářů? Na portálu PODEJTO.cz takto můžete například podat daňové přiznání, přehled pro zdravotní pojišťovnu i Českou správu sociálního zařízení, zažádat si o výpis z rejstříku trestů a získat jej zcela zdarma bez nutnosti platby kolku, získat výpisy z dalších registrů, ověřit si aktuální stav trestných bodů řidiče a řešit řadu dalších životních situací

![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |