facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 25. 4. 2019

Kdo má pořádek v lednici, má pořádek i v počítači

lednicePrůzkum společnosti Kaspersky Lab s názvem „Úklid digitálního nepořádku ve firmách“ varuje, že nepořádek v počítači zvyšuje riziko úniku dat a současně si všímá zajímavých souvislostí mezi nepořádkem, který mají zaměstnanci ve svých počítačích, a jejich každodenními návyky… jako je například uspořádání lednice. Devět z deseti lidí, kteří jsou přesvědčeni, že mají v lednici pořádek, říkají totiž to samé i o složkách v počítači.



Firmy na celém světě mívají často problémy se zabezpečením osobních údajů svých zaměstnanců, zákazníků nebo partnerů. V mnoha případech nejsou na vině neznalost předpisů, nebo nedostatečná bezpečnostní opatření, ale naopak tak obyčejná věc, jako je nepořádek. Chaotické kopírování digitálních dokumentů a jejich následné ukládání bez přihlédnutí k bezpečnostním důsledkům takového chování jsou častou příčinou nedostatečné ochrany citlivých údajů.

Digitální nepořádek můžeme definovat jako soubory, dokumenty a data vytvořená zaměstnancem, o nichž firma nemá přehled a nemůže mít kontrolu nad tím, jak jsou uložena a kdo k nim má přístup. Takový stav je v podstatě bezpečnostním rizikem, obzvláště když uvážíme, že 72 % zaměstnanců zpracovává v práci dokumenty, které obsahují osobně identifikovatelná nebo citlivá data. Jejich únik může v případě černého scénáře znamenat reputační nebo finanční poškození společnosti, jejích zaměstnanců nebo i zákazníků.

digitální pořádek

Vyřešit problém s digitálním nepořádkem je pro podniky jednou z výzev, které s sebou přináší současný vývoj počítačových sítí. V této problematice je velmi důležité zodpovědět otázku, kdo je za pořádek ve složkách, souborech a datech odpovědný. Téměř tři čtvrtiny zaměstnanců (71 %) si myslí, že tuto úlohu mají na starosti buď jejich nadřízení, ajťáci nebo speciální tým zaměřený na IT bezpečnost. Ti by se podle nich měli starat o to, aby přístup k e-mailům, souborům a dokumentům měli jen uživatelé s požadovaným oprávněním. Nicméně i v ideálních případech, kdy IT a bezpečnostní odborníci mají pod kontrolou přístupová práva zaměstnanců, může dojít k neočekávaným selháním lidského faktoru. Zaměstnanci mohou například nezaviněně nebo i úmyslně udělit přístupová hesla svým kolegům nebo lidem mimo firmu. Obejít IT administrátory mohou také za pomoci nových nástrojů pro spolupráci v rámci týmů. Souběžné zapojení více lidí do vytváření a editace dokumentů dává větší šanci lidským chybám. Proto jsou všichni zaměstnanci odpovědní za vytváření digitálního nepořádku.

Aktuální report poukázal na vztah mezi zvyklostmi každodenního života zaměstnanců a jejich tendencí vytvářet chaos v digitálním světě. Pořádek, respektive nepořádek v lednici, šel u velké části respondentů ruku v ruce s organizovaností či chaotičností jejich digitálních dokumentů a složek. 88 % respondentů také uvedlo, že před dovolenou přeorganizovávají jak své potraviny v ledničce, tak i složky a soubory ve služebních počítačích.

„Vzhledem k neustále se zvětšujícímu objemu dat by měly firmy věnovat více pozornosti digitálnímu nepořádku a potenciálním bezpečnostním problémům, které mohou způsobit. Podobnost s organizovaností nebo naopak nepořádkem v ledničce používáme jen pro lepší ilustraci problému. Nicméně stejný způsob myšlení, organizování a třídění věcí, může přispět k navýšení kybernetické bezpečnosti uživatelů,“ řekl k výsledkům průzkumu Maxim Frolov ze společnosti Kaspersky Lab.


 
  

- PR -

Firma fortell, která má zručnost a dovednost nejen v názvu, spoléhá na IS KARAT

Myšlenka na nutnost výběru nového informačního systému se ve společnosti fortell objevila už v roce 2018. Hlavním důvodem byla skutečnost, že společnost původně využívala účetní systém od lokálního dodavatele, který již nebyl schopen svou funkčností ani poskytovanými službami podporovat rozvoj společnosti. K rozhodnutí o výběru ale nakonec došlo až v roce 2020, kdy se ve společnosti fortell rozhodli poněkud netradičně využít nastalé období pandemie Covid-19 k výběru nového ERP řešení.

  

- PR -

Budoucnost práce s dokumenty pomocí General Documents AI

Společnost Konica Minolta, tradiční lídr v oblasti tiskových technologií, dlouhodobě klade důraz na rozvoj komplexních IT služeb. V posledních letech se zaměřuje na vývoj inovativních řešení, která propojují tradiční tiskové procesy s digitálním světem. Jedním z klíčových směrů jejich výzkumu a vývoje (R&D) je implementace umělé inteligence (AI) do administrativních procesů. Tato technologie zásadně mění způsob, jakým organizace pracují s dokumenty, a přináší rychlejší a efektivnější zpracování dat.