- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Kanceláře čeká letos masivní nástup umělé inteligence
Urychlí zpracování běžné agendy a pomůže při vymýšlení kreativních návrhů
Umělá inteligence v uplynulém roce zasáhla snad všechny obory lidské činnosti a rok 2024 se ponese v dalším nástupu AI, zejména pak v interních firemních procesech. Jak tato technologie ovlivní kancelářské platformy, bez nichž si už každodenní provoz firem a organizací nedokážeme představit? Společnost IceWarp předvídá zásadní posílení automatizace běžných úkonů, ale také vyšší potřebu vzdělávání zaměstnanců, jak správně nakládat s AI a jak jí pokládat otázky, aby její používání bylo efektivní.


„AI představuje jasnou konkurenční výhodu, pokud víte, jak ji správně používat. Rok 2024 bude přelomový v tom, jak zaměstnance naučit klást správné dotazy a vyhnout se tak neustálému zpřesňování otázek a generování zbytečného množství textů. Uživatelé si také budou muset ujasnit, k jakým datům dají AI přístup a ke kterým ne, protože tato technologie sice dokáže bleskově analyzovat kvanta informací, ale zároveň je bezpečnostně zneužitelná,“ varuje Adam Paclt, generální ředitel společnosti IceWarp. Jaké trendy tedy očekává v oblasti kancelářských platforem během roku 2024?
Adam Paclt
Integrace AI do kancelářských balíků
ChatGPT či jiné inteligentní chatboty se stanou integrální součástí kancelářských platforem, aby uživatelé nemuseli kvůli používání AI přecházet jinam. Některé globální služby si zavádí vlastní řešení jako Bard a Gemini u Google či Copilot u Microsoftu, jiné využívají partnerství s existujícími řešeními. Umělá inteligence se tak stane vítanou možností, jak přímo v kancelářské platformě urychlit práci, vylepšit připravované texty nebo získat rychlého překladatele a korektora.
Rozhodování na základě analýzy dat od AI
AI se stane důležitým prvkem při přípravě podkladů pro důležitá firemní rozhodnutí. Uživatelé jí budou stále častěji svěřovat analýzu velkého množství dat, jejichž ruční zpracování by zabralo příliš mnoho času. Zároveň firmy budou moci vytvářet více analýz než dříve a získat kvalitnější podklady pro kvalifikovaná rozhodnutí. AI bude využívaná také pro analýzu a třídění elektronické pošty, včetně vytváření souhrnů dlouhých zpráv nebo navrhování konceptů odpovědí.
Důraz na mobilitu zaměstnanců a práci odkudkoli
I když se po pandemii covid-19 vrátil firemní život do kanceláří, v takové míře jako před touto globální hrozbou už rozhodně ne a stále větší důraz se klade na možnost plnohodnotné práce z domova, ale i z pracovních cest a prakticky odkudkoli. Tento požadavek posiluje potřebu mít takovou kancelářskou platformu, která funguje v cloudu a je dostupná na různých zařízeních od desktopu po tablety nebo mobilní telefony. Vítaným bonusem je například pracovní plocha, která cestuje s uživatelem za zařízení do zařízení.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
17.6. | Snídaně s Exonem - digitalizace v praxi - 17. června... |
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |