Aktuality -> Analýzy - 10. 6. 2019

Jsme ochotni vpustit nové technologie do svých životů?

technologie Nové technologie jako umělá inteligence, internet věcí a blockchain stále větší měrou ovlivňují vše od zdraví a životního stylu po správu financí. Průzkum, který provedla společnost VMware, ukazuje, jak jsou spotřebitelé ve Velké Británii, Francii a Německu ochotni vpustit si tyto technologie do svých životů. Věří lidé v příležitosti, které tyto technologie přináší, nebo se jich naopak bojí? Výsledky průzkumu jsou rozporuplné a ukazují, že firmy i stát musí lépe vysvětlovat možnosti technologií, jejich využití a dopady. Spotřebitelé totiž důvěřují nově nastupujícím technologiím např. při péči o seniory, ale správu vlastních financí by jim nesvěřili. 71 % vítá nové technologie ke sledování zdravotního stavu starších příbuzných, které jim umožňují žít déle doma, ale pouhých 7 % by svěřilo správu svých financí umělé inteligenci.



Lidé obecně vítají perspektivu, že nové technologie zlepší zdraví a kvalitu života. Téměř tři čtvrtiny (71 %) dotázaných by technice svěřily monitorování stavu postarších příbuzných, které by jim umožnilo žít déle doma. Respondenti ve věku nad 55 let jsou takovým řešením nakloněni nejvíce (74 %), což naznačuje, že se starší generace domnívá, že se o budoucnost jejich rodiny – a možná i jejich vlastní kvalitu života – lépe postarají jiné než lidské ruce. Téměř polovina lidí (47 %) by navíc souhlasila s tím, aby měl jejich ošetřující lékař přístup k přesným údajům o jejich každodenním životě (pití alkoholu, fyzická aktivita, dieta a stravovací návyky), aby dokázal lépe poradit, jak zlepšovat zdravotní stav.

V ostrém protikladu je zjištění, že přijde-li na naše peněženky, chceme si zachovat podstatně větší míru kontroly. Jen o málo více než čtvrtina respondentů (26 %) by bylo ochotno svěřit správu svých financí technice, i kdyby bylo výsledkem efektivnější spoření. Pouhých 7 % by svěřilo správu svých financí umělé inteligenci, i kdyby to znamenalo rychleji naspořit prostředky na pořízení bydlení. Ačkoli bychom ochotně věřili svému lékaři data o našem zdravotním stavu, 65 % lidí je znepokojeno představou, že by jejich banka měla přístup k úplným a přesným informacím o jejich každodenním životě, včetně nákupních zvyklostí, stravovacích návyků, dojíždění a cestování, i kdyby to znamenalo lepší správu jejich finančních prostředků.

Průzkum ukazuje, že ačkoli jsme skutečně ochotni přijmout techničtější a inovativnější budoucnost, polovina obyvatel Velké Británie, Francie a Německa nemá o nových technologiích dostatečné informace. Například 45 % spotřebitelů se mylně domnívá, že uměla inteligence „je robot“. Většina respondentů (53 %) se ovšem domnívá, že technologie jako umělá inteligence, internet věcí a blockchain již dnes umožňují kvalitnější a zajímavější interakci s firmami, se kterými vstupují do kontaktu.

Eliška Jirovská, Country Manažerka VMware pro Českou republiku a Slovensko k výsledkům průzkumu říká: „Evropské dějiny jsou dějinami inovací, a jak náš výzkum ukazuje, lidé jsou stále ochotní vpouštět inovace a nové digitální technologie do svých životů, zlepší-li to kvalitu jejich života. Blížíme se k nové digitální hranici z hlediska možností technologií. Úkolem pro státní i soukromý sektor je využít tuto příležitost a zavádět inovace, které pozvednou kvalitu jejich služeb, zaujmou zákazníky a posílí konkurenceschopnost. Toho lze dosáhnout jedině vybudováním digitálních základů, na nichž budou stát aplikace, služby a zkušenosti, které mění svět. Takto firmy mohou nabídnout to nejlepší, co je dnes k dispozici, a podpořit zítřejší inovace.“


 
  

- PR -

AI jako motor výroby a datové inteligence

ITS_6Jak jste si jistě všimli, aktuální vydání IT Systems je první, které má nové logo. Po dlouhé době jsme se rozhodli oživit nejen logo časopisu, ale také navazujících online médií. Právě výraznější provázání loga časopisu IT Systems, webu SystemOnLine a newsletteru SystemNEWS bylo hlavním cílem modernizace, ke které jsme přistoupili teprve podruhé v téměř třicetileté historii našeho časopisu.

  

- PR -

50(v)tipů paní Teskové #2: SIEM aneb jak se z logů dělá příběh a z příběhu varování

Teskalab LogoV minulém díle jsme si povídali o tom, co je to log management a proč je důležitý. Je to takový základ IT hygieny. Něco jako kartáček na zuby pro vaše IT. A řekněme si na rovinu, žádná velká zábava s ním není, ale zkuste to měsíc bez něj a líbit se vám to nebude. Dneska ale půjdeme o krok dál. Protože když už máte logy, je čas se na ně nejen dívat, ale také s nimi pracovat. A to se nejsnáze dělá tak, že se jim naučíte rozumět. Dovolte mi, abych vám představila dalšího hrdinu kybernetické bezpečnosti: SIEM.