facebook
Aktuality -> Analýzy - 10. 6. 2019 17:35

Jsme ochotni vpustit nové technologie do svých životů?

technologie Nové technologie jako umělá inteligence, internet věcí a blockchain stále větší měrou ovlivňují vše od zdraví a životního stylu po správu financí. Průzkum, který provedla společnost VMware, ukazuje, jak jsou spotřebitelé ve Velké Británii, Francii a Německu ochotni vpustit si tyto technologie do svých životů. Věří lidé v příležitosti, které tyto technologie přináší, nebo se jich naopak bojí? Výsledky průzkumu jsou rozporuplné a ukazují, že firmy i stát musí lépe vysvětlovat možnosti technologií, jejich využití a dopady. Spotřebitelé totiž důvěřují nově nastupujícím technologiím např. při péči o seniory, ale správu vlastních financí by jim nesvěřili. 71 % vítá nové technologie ke sledování zdravotního stavu starších příbuzných, které jim umožňují žít déle doma, ale pouhých 7 % by svěřilo správu svých financí umělé inteligenci.



Lidé obecně vítají perspektivu, že nové technologie zlepší zdraví a kvalitu života. Téměř tři čtvrtiny (71 %) dotázaných by technice svěřily monitorování stavu postarších příbuzných, které by jim umožnilo žít déle doma. Respondenti ve věku nad 55 let jsou takovým řešením nakloněni nejvíce (74 %), což naznačuje, že se starší generace domnívá, že se o budoucnost jejich rodiny – a možná i jejich vlastní kvalitu života – lépe postarají jiné než lidské ruce. Téměř polovina lidí (47 %) by navíc souhlasila s tím, aby měl jejich ošetřující lékař přístup k přesným údajům o jejich každodenním životě (pití alkoholu, fyzická aktivita, dieta a stravovací návyky), aby dokázal lépe poradit, jak zlepšovat zdravotní stav.

V ostrém protikladu je zjištění, že přijde-li na naše peněženky, chceme si zachovat podstatně větší míru kontroly. Jen o málo více než čtvrtina respondentů (26 %) by bylo ochotno svěřit správu svých financí technice, i kdyby bylo výsledkem efektivnější spoření. Pouhých 7 % by svěřilo správu svých financí umělé inteligenci, i kdyby to znamenalo rychleji naspořit prostředky na pořízení bydlení. Ačkoli bychom ochotně věřili svému lékaři data o našem zdravotním stavu, 65 % lidí je znepokojeno představou, že by jejich banka měla přístup k úplným a přesným informacím o jejich každodenním životě, včetně nákupních zvyklostí, stravovacích návyků, dojíždění a cestování, i kdyby to znamenalo lepší správu jejich finančních prostředků.

Průzkum ukazuje, že ačkoli jsme skutečně ochotni přijmout techničtější a inovativnější budoucnost, polovina obyvatel Velké Británie, Francie a Německa nemá o nových technologiích dostatečné informace. Například 45 % spotřebitelů se mylně domnívá, že uměla inteligence „je robot“. Většina respondentů (53 %) se ovšem domnívá, že technologie jako umělá inteligence, internet věcí a blockchain již dnes umožňují kvalitnější a zajímavější interakci s firmami, se kterými vstupují do kontaktu.

Eliška Jirovská, Country Manažerka VMware pro Českou republiku a Slovensko k výsledkům průzkumu říká: „Evropské dějiny jsou dějinami inovací, a jak náš výzkum ukazuje, lidé jsou stále ochotní vpouštět inovace a nové digitální technologie do svých životů, zlepší-li to kvalitu jejich života. Blížíme se k nové digitální hranici z hlediska možností technologií. Úkolem pro státní i soukromý sektor je využít tuto příležitost a zavádět inovace, které pozvednou kvalitu jejich služeb, zaujmou zákazníky a posílí konkurenceschopnost. Toho lze dosáhnout jedině vybudováním digitálních základů, na nichž budou stát aplikace, služby a zkušenosti, které mění svět. Takto firmy mohou nabídnout to nejlepší, co je dnes k dispozici, a podpořit zítřejší inovace.“


 
  

- Inzerce -

Čárové kódy ušetří denně přes 3 hodiny práce

gatemaGatema je více než 15 let dodavatelem systému HELIOS Orange pro EICHLER COMPANY, a. s. EICHLER COMPANY, a. s., je specialistou na výrobu, servis a dodávky normalizovaných dílů do tvářecích nástrojů, forem a výrobků dle výkresové dokumentace.

  

- Inzerce -

Network Single Point of Truth (SPOT)

Základ řešení klíčových procesů v telekomunikacích


Každodenní rutinní praxe standardních telekomunikačních operátorů již byla mnohokrát analyzována a detailně popsána formou procesů, které jsou téměř shodné napříč všemi typy operátorů. Mluvíme zde to klíčových procesech, které tvoří základ pro BSS (Business Support Systems) a OSS (Operation Support systém) domény.