- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Jaký vliv měla spamová revoluce u Seznamu na marketingové e-mailingy?
Začátkem roku zpřísnil poskytovatel freemailů Seznam.cz antispamovou politiku svých e-mailových schránek. Provozovatel účtů na doménách @seznam.cz, @email.cz a @post.cz u hromadných e-mailů vyžaduje digitální podpis DKIM (Domain Keys Identified Mail), který zaručuje, že e-mail nemohl být cestou změněn a to včetně toho, aby ho nemohl poslat někdo jiný. Technicky tak jde o elektronický podpis e-mailu s veřejným klíčem umístěným v DNS záznamu. To znamená, že na straně Seznamu v případě e-mailingů bez DKIM končí ve složce Spam, a pokud ho obsahuje, tak v nedávno zavedené složce Hromadná pošta.


Přestože se o zavedení této ochrany vědělo dlouho dopředu, řada subjektů na to nestihla zareagovat z toho důvodu, že se o tom vůbec nedozvěděla či to nepokládala za důležité. „Dle našich interních zjištění se největší problémy týkaly především společností, které vytváří vlastní e-mailingové kampaně samy, a to v jednoduchém rozhraní nebo aplikaci, případně v lepší variantě v řešení, které si zakoupily, ale požadované úpravy do nich již nikdo nezapracoval. V některých případech tak na straně systému nejsou stále provedena dodatečná opatření, aby kampaně nekončily jako spam a subjekty jsou následně překvapeny, že zaznamenaly pokles v open rate newsletterů,“ řekl Jiří Vaško, vedoucí týmu MailForce ve společnosti Inveo.
V mnoha odvětvích je proces vytěžování dat klíčový. V případě moderního e-mailingového marketingu to platí dvojnásob. Pokud mají být kampaně co nejvíce úspěšné, je potřeba nejen sledovat a vyhodnocovat výsledky po rozeslání, ale je velmi důležité podrobit je důkladné analýze a získat z nich co nejvíce vhodných informací pro sestavení a naplánování následujících elektronických kampaní.
Podle interního zjištění společnosti Inveo a její e-mailingové platformy MailForce v tomto případě hodně záleží na typu adresáta. Například ten, kdo newsletter očekává pravidelně a v oblasti elektronické pošty se orientuje, si ho většinou dokáže najít sám, a to například i ve složce Spam či Hromadná pošta. Naopak příjemce, který svou e-mailovou adresu osobně uvedl při nějaké marketingové akci, newsletter zpravidla neočekává, a tak ani neshání – je mu jedno, že ho nedostal. „Míra otevření e-mailingů vzhledem k hodnotám před zavedením složky Hromadná pošta klesla o 15 až 30 %, kdy podíl adresátů Seznamu v České republice tvoří okolo 75 % databáze příjemců newsletteru. To se samozřejmě projevilo na konverzním poměru, kde jsme také zaznamenali pokles,“ dodal Jiří Vaško.
Doručitelnost i všechny ostatní ukazatele úspěšnosti e-mailingových kampaní u profesionálních provozovatelů e-mailingového marketingu zůstaly na standardních hodnotách, přičemž se výrazně nezměnilo ani chování uživatelů. Díky tomu subjekty nemusely řešit citelnější problémy.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |