facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 28. 5. 2015

Jaký vliv měla spamová revoluce u Seznamu na marketingové e-mailingy?

Začátkem roku zpřísnil poskytovatel freemailů Seznam.cz antispamovou politiku svých e-mailových schránek. Provozovatel účtů na doménách @seznam.cz, @email.cz a @post.cz u hromadných e-mailů vyžaduje digitální podpis DKIM (Domain Keys Identified Mail), který zaručuje, že e-mail nemohl být cestou změněn a to včetně toho, aby ho nemohl poslat někdo jiný. Technicky tak jde o elektronický podpis e-mailu s veřejným klíčem umístěným v DNS záznamu. To znamená, že na straně Seznamu v případě e-mailingů bez DKIM končí ve složce Spam, a pokud ho obsahuje, tak v nedávno zavedené složce Hromadná pošta.



Přestože se o zavedení této ochrany vědělo dlouho dopředu, řada subjektů na to nestihla zareagovat z toho důvodu, že se o tom vůbec nedozvěděla či to nepokládala za důležité. „Dle našich interních zjištění se největší problémy týkaly především společností, které vytváří vlastní e-mailingové kampaně samy, a to v jednoduchém rozhraní nebo aplikaci, případně v lepší variantě v řešení, které si zakoupily, ale požadované úpravy do nich již nikdo nezapracoval. V některých případech tak na straně systému nejsou stále provedena dodatečná opatření, aby kampaně nekončily jako spam a subjekty jsou následně překvapeny, že zaznamenaly pokles v open rate newsletterů,“ řekl Jiří Vaško, vedoucí týmu MailForce ve společnosti Inveo.

 

V mnoha odvětvích je proces vytěžování dat klíčový. V případě moderního e-mailingového marketingu to platí dvojnásob. Pokud mají být kampaně co nejvíce úspěšné, je potřeba nejen sledovat a vyhodnocovat výsledky po rozeslání, ale je velmi důležité podrobit je důkladné analýze a získat z nich co nejvíce vhodných informací pro sestavení a naplánování následujících elektronických kampaní.

 

Podle interního zjištění společnosti Inveo a její e-mailingové platformy MailForce v tomto případě hodně záleží na typu adresáta. Například ten, kdo newsletter očekává pravidelně a v oblasti elektronické pošty se orientuje, si ho většinou dokáže najít sám, a to například i ve složce Spam či Hromadná pošta. Naopak příjemce, který svou e-mailovou adresu osobně uvedl při nějaké marketingové akci, newsletter zpravidla neočekává, a tak ani neshání – je mu jedno, že ho nedostal. „Míra otevření e-mailingů vzhledem k hodnotám před zavedením složky Hromadná pošta klesla o 15 až 30 %, kdy podíl adresátů Seznamu v České republice tvoří okolo 75 % databáze příjemců newsletteru. To se samozřejmě projevilo na konverzním poměru, kde jsme také zaznamenali pokles,“ dodal Jiří Vaško.

 

Doručitelnost i všechny ostatní ukazatele úspěšnosti e-mailingových kampaní u profesionálních provozovatelů e-mailingového marketingu zůstaly na standardních hodnotách, přičemž se výrazně nezměnilo ani chování uživatelů. Díky tomu subjekty nemusely řešit citelnější problémy.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.