- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (33)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (70)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Jak v souladu s GDPR zajistit povinnost ohlášení incidentu do 72 hodin od zjištění?
Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, upozorňuje, že mezi zpřísněnými požadavky vyplývajícími z GDPR je povinnost oznámit příslušným orgánům dozoru narušení bezpečnosti osobních údajů a vést záznamy o prováděném zpracovávání. To zvyšuje nároky na IT infrastrukturu podniků a organizací v oblasti bezpečnostního monitoringu a dokumentace incidentů.

Kromě z toho vyplývající nutnosti upozornit na narušení do 72 hodin od prvního zjištění, ukládá povinnost GDPR správcům a zpracovatelům udržovat detailní dokumentaci (audit trail) o incidentu, časové lhůty pro výmaz různých kategorií údajů, a popisuje implementovaná technická a organizační bezpečnostní opatření. Pro organizace zaměstnávající méně̌ než 250 osob sice existuje omezená výjimka, pro jejíž přidělení je třeba splňovat přidaná kritéria, ale mnoho organizací na ni nedosáhne.
„Zatímco prevence a minimalizace škod z narušení osobních údajů jsou nejvyšší prioritou, pokud jde o soulad s GDPR, zásadní́ je také dokumentace; zákazníci musí být nejen schopni reagovat, ale také později přesně̌ prokázat, kdy a jak reagovali,“ řekl Zdeněk Bínek zodpovědný za prodej řešení GFI Software v České republice a na Slovensku. „Ačkoliv řada organizací se domnívá, že jejich současná bezpečnostní infrastruktura požadavky GDPR pokrývá, ve skutečnosti neřeší některé nové povinnosti včetně právě ohlašování a dokumentace incidentů. Což odpovídá našim aktuálním zjištěním, kdy je na GDPR plně připravena méně než pětina českých a slovenských podniků."
Na trhu je dostupná́ řada řešení. Operační́ systém Windows Server sice poskytuje záznamy o bezpečnostních událostech, ale bez dedikovaného řešení, které́ by dokázalo snadno rozpoznat podezřelou aktivitu v reálnem čase pro co nejrychlejší reakci, muže být hledání v záznamech složité́. S monitoringem bezpečnostních událostí a s nastavením upozornění k detekci hrozeb v cloudu může pomoci Microsoft Azure Security Center.
Nejefektivnější přehled o bezpečnosti – včetně zásad, mechanismů, činností a aplikací – dodávají specializovaná řešení, jako je například software pro správu událostí GFI EventsManager umožňující rychlejší́ reakci na incidenty. Poskytuje třívrstvou konsolidaci dat ze záznamů připravenou pro oznamování nadřízeným autoritám v souladu s GDPR, navíc chráněné dvoufaktorovou autentizací. Tyto informace mohou být nápomocné́ již ve fázi posuzování vlivu implementovaných opatření na ochranu osobních údajů (DPIA).
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| 10.12. | Webinář: Marketing v Odoo: Vše na jednom místě |
| 12.2. | Kontejnery v praxi 2026 |
| 26.2. | IT ve zdravotnictví 2026 |
Formulář pro přidání akce









