facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 26. 2. 2019

Internet věcí se stává důležitou součástí byznysu

IoTZ mezinárodního průzkumu společnosti Vodafone IoT Barometr 2019, kterého se účastnilo 1 758 firem, vyplynulo, že internetu věcí firmy mu věří, investují do něj a také s jeho pomocí generují zisk. Internet věcí využívá více než třetina z dotazovaných a téměř všichni (95 %) spatřují investici do této technologie jako přínosnou. Pozitivní dopad vidí i firmy v Česku.



Společnosti, které jsou s implementací IoT nejdále, zaznamenávají největší návratnost investic. Vysoké výnosy ve studii deklarovalo osmdesát sedm procent. Případy využití IoT se liší od unikátních exoskeletonů používaných v rehabilitaci až po chytré pneumatiky v automobilovém průmyslu, ovšem pozitivní dopady technologie internetu věcí vnímají podniky bez ohledu na velikost a sektor, v jakém působí.

„V dnešním digitálním světě je internet věcí klíčem podnikatelského úspěchu. A vnímají to i téměř tři čtvrtiny dotazovaných, kteří si digitální transformaci bez IoT nedokáží vůbec představit,“ uvedl Stefano Gastaut, výkonný ředitel Vodafonu pro IoT.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.