facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 27. 7. 2015

IDC potvrzuje růst zájmu o cloud

V příštím roce se cloud stane volbou číslo jedna už pro 70 % IT ředitelů (CIO) a investice do něj tak i nadále porostou. Firmy dnes totiž cloud při výběru řešení nejenom zvažují, ale dokonce požadují. V loňském roce tvořil 55 % celkových výdajů směřovaných do IT produktů a služeb a jeho podíl dále roste. Podle celosvětového výzkumu IDC, jehož výsledky byly prezentovány na celosvětové Partnerské konferenci společnosti Microsoft v Orlandu (WPC), se jen letos na celém světě v oboru informačních technologií protočí 2,1 bilionu dolarů (přes 52 bilionů korun).



Růst v příštích pěti letech budou zejména výdaje do řešení tzv. třetí platformy, a to v průměru o 13 % ročně. Třetí platformu tvoří zejména řešení kombinující právě cloudové služby, mobilní přístup k datům, big data a sociální sítě. Ostatní segmenty IT budou podle výzkumu IDC stagnovat. Není divu, vždyť zájem o cloudové služby projevilo v celosvětovém průzkumu IDC 78,6 % firem.

 

Cloud, big data, mobilní zařízení a sociální sítě sice skloňujeme už poměrně dlouho a někdy už jsme těmito termíny přehlceni, ale tak je to s novinkami velmi často. Největší IT firmy včetně Microsoftu v uplynulých letech investovaly do vývoje cloudových služeb a neúnavně vysvětlovaly jejich přednosti a výhody. Zákazníci je zatím jen relativně pozvolna přijímali za své. Zpravidla si nejprve oťukávali možnosti, nasadili cloud na méně náročné služby, aby si otestovali, jaký dopad na fungování organizace budou mít a jak se projeví finančně. Ti nejrychlejší nasadili řešení ve větším měřítku, což jim umožnilo zrychlit rozvoj a inovace, snížit náklady, a vytěžit tak z nových možností maximum. Tyhle novinky jsou nyní v plné síle a už nejen IT odborníci je umějí využít ve svůj prospěch.

 

I menší firmy mohou díky cloudu získat řešení, které si donedávna mohly dovolit pouze velké korporace s vlastními servery a týmy zkušených odborníků. Microsoft nabízí stavební kameny cloudových řešení, které obchodní partneři sestaví podle potřeb koncových zákazníků.

Klíčovou roli při nasazování nových řešení hrají stále častěji obchodní partneři. Podle IDC tento obchodní model vyhledává při nákupu nových technologií 86 % zákazníků, čehož využívají i jednotliví výrobci IT technologií. Microsoft má například na partnerském ekosystému postavený celý obchodní model. 92 % příjmů společnost zajišťují právě partneři. U ostatních IT firem se tento podíl pohybuje okolo 40 %.

 

Konkrétní řešení si od svého dodavatele nechá doporučit 56 % zákazníků a 72 % zákazníků je ochotno v IT službách připlatit za dobrý servis. Zákazníci u těchto partnerských firem hledají zejména důvěryhodnou a komplexní pomoc a poradenství související s přechodem do cloudu. Řada z nich dává přednost osobnímu setkání s implementačním partnerem, oceňuje znalost lokálních specifik a do určité míry vítá možnost předat dodavateli starosti o IT služby, což investice zjednodušuje a zpřehledňuje.


 
  

- PR -

50(v)tipů paní Teskové #2: SIEM aneb jak se z logů dělá příběh a z příběhu varování

Teskalab LogoV minulém díle jsme si povídali o tom, co je to log management a proč je důležitý. Je to takový základ IT hygieny. Něco jako kartáček na zuby pro vaše IT. A řekněme si na rovinu, žádná velká zábava s ním není, ale zkuste to měsíc bez něj a líbit se vám to nebude. Dneska ale půjdeme o krok dál. Protože když už máte logy, je čas se na ně nejen dívat, ale také s nimi pracovat. A to se nejsnáze dělá tak, že se jim naučíte rozumět. Dovolte mi, abych vám představila dalšího hrdinu kybernetické bezpečnosti: SIEM.

  

- PR -

Od tabulek k centralizovanému systému řízení výroby

Implementace ERP Vision zefektivnila využití výrobních dat


modV současné době je poměrně běžným požadavkem společností, které implementují ERP systém, vyřešení podpory řízení některých klíčových procesů. S přípravou takových řešení je obvykle spojeno nejvíce práce na projektu implementace. Na začátku často bývá představa ideálního stavu, ale chybí detailní pohled včetně uvědomění konkrétních datových toků. Popravdě ani není v silách zákazníků tyto detaily zpracovat.