facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Hodnocení žadatelů o úvěrové produkty a vymáhání pohledávek

Decision_Maker_641.jpgSpolečnost SinTe představila systém Decision Maker, který umožňuje automatizované hodnocení žadatelů o úvěrové produkty, a Debt Manager, systém pro inteligentní vymáhání pohledávek. Decision Maker je workflow řešení, které podporuje centralizovaný rozhodovací model řešení úvěrových žádostí v rámci RETAIL a SME produktů. Decision Maker podporuje jak automatizované úkoly prováděné systémem, tak manuální úkoly prováděné jednotlivými pracovníky zapojenými do úvěrového procesu. Vzhledem k pokrytí pracovního procesu od prvopočátku, tj. od pořízení žádosti až do otevření úvěrových účtů a tisk úvěrové smlouvy, je systém univerzálním nástrojem pro podporu masivně poskytovaných úvěrových produktů.

Debt Manager poskytuje řízení a automatizaci vymáhacích procedur spojených s dlužníky (neplatiči). V rámci vymáhání lze volit z velké škály komunikačních forem s klientem v rámci early-collection fáze a nebo lze využít přednastavených postupů ukončení vztahu dlužník – věřitel v rámci late-collection. Mezi tyto postupy patří prodej pohledávky agentuře, komunikace v rámci soudního řízení, dědické řízení apod. Významným prvkem Debt managera je také podpora fáze pre-collection tj. monitoring platební kázně klienta a monitoring stavu klienta samotného. Tímto postupem jsou do procesu zapojeny mnohé externí datové zdroje informující o stavu klienta a interní transakční a účetní systém informující o platební kázni. Výsledkem je varování v případě zjištění negativního signálu který může vést např. ke změně obchodních podmínek nebo k zahájení komunikace s klientem ještě než vznikne polhůtní pohledávka.

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.