Aktuality -> Analýzy - 29. 4. 2013

Gartner: Trh CRM je v dobré kondici

Salesforce.com sesadil z pozice lídra SAP

CRM.jpgCelosvětové tržby dodavatelů CRM systémů dosáhly v minulém roce 18 miliard amerických dolarů, což představuje meziroční růst 12,5 %. Vyplývá to z analýzy společnosti Gartner, která zároveň konstatuje, že trh CRM vykázal v porovnání s růstem celého trhu firemního softwaru trojnásobnou výkonnost. Lídrem mezi dodavateli se nově stala společnost Salesforce.com, která, měřeno tržbami, přeskočila dlouhodobě vedoucí SAP.

“Konkurenční boj mezi dodavateli CRM systémů se v roce 2012 skutečně přiostřil. Hlavní hráči pokračovali v přetahování o globální tržní podíly a implementace ve středně velkých a velkých podnicích,” komentovala výsledky analýzy viceprezidentka Gartneru Joanne Correia. “Růst trhu CRM byl oproti průměrnému růstu trhu podnikového softwaru trojnásobný,” dodala. Dodavatelé systémů pro řízení vztahů se zákazníky těžili především ze silné poptávky po řešeních typu software as a service, jejichž podíl na celkových tržbách byl téměř 40 %.

“Mnoho dodavatelů je v tomto velmi konkurenčním prostředí ochotno investovat do akvizic specifických technologií a expertíz,” řekla Correia. Podle ní byl rok 2012 mezi dodavateli typický další vlnou akvizic. Údaje Gartneru zmiňují až 50 akvizicí v oblasti podpory marketingu, což konkurenční boj na trhu ještě vyostřilo.

Pěti největším dodavatelům patří 50 % tržeb.

Pozici největšího dodavatele na trhu CRM převzal i díky svému systému přímého prodeje Salesforce.com, jehož tržby dosáhly 2,5 miliard USD. Dosavadní lídr SAP vykázal meziročně dokonce menší než jednoprocentní růst (měřeno v USD). Na této statistice se ale značně podepsal nepříznivý vývoj měny euro.

SAP si udržel pozici lídra na trzích západní a východní Evropy. Západní Evropa a Severní Amerika jsou pro dodavatele CRM klíčovými trhy, které generují více jak 80 % celosvětových tržeb. Podle analytiků nyní skýtají příležitosti také trhy východní Evropy, Euroasie, Blízkého východu a Afriky, které investují do modernizace své infrastruktury.



Zdroj: Gartner

 
  

- PR -

IQHUBS: když data rozhodují o budoucnosti výroby

Moderní továrny jsou technologicky vyspělé – stroje, linky, roboti – ale když se vedení ptá: „Proč klesla produktivita?“, odpověď chybí. Reporty přicházejí pozdě, čísla se rozcházejí. Rozhodování bez spolehlivých dat pak vede k nižší efektivitě a vyšším nákladům. A právě to je paradox: technologie jsou všude, ale chytrá data chybí. Proto jsme vyvinuli systém, který tento začarovaný kruh rozbíjí. Nad výrobou leží informační mlha a tu zvedáme. 

  

- PR -

Řešení dopravy v IS KARAT

Od verze 24 je v informačním systému KARAT k dispozici nové řešení pro řízení a plánování dopravy. Toto řešení vzniklo na základě požadavků zákazníků pro sofistikovanější přístup k plánování a řízení dopravy v IS KARAT bez zbytečných investic a propojení na systémy třetích stran.