facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 23. 3. 2012

Gartner: Prodeje tiskáren, kopírek a MFZ stagnovaly

printer.jpgCelosvětový trh s tiskárnami, kopírkami a multifunkčními zařízeními v roce 2011 prakticky stagnoval. Po výrazném růstu v roce 2010 počet prodaných zařízení loni klesl o 0,8 procenta. Celkové tržby dodavatelů dosáhly 52,2 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 4,3 procenta. Za stagnací trhu se skrývá výrazný pokles zájmu domácností (o 7,2 procenta) a naopak růst prodejů do firemní sféry a vládního sektoru (o 2,1 procenta). Vyplývá to z březnové analýzy společnosti Gartner.


Největším dodavatelem tiskáren, kopírek a MFZ zůstává HP, které i přes více jak 10% propad v posledním kvartálu 2011 zůstává lídrem trhu. Na konci roku 2011 obsluhovalo HP 43 % tohoto trhu. Jeho konkurenti na něj přitom hledí se značným odstupem. Canon obsluhuje necelou pětinu trhu a oproti roku 2010 si mírně polepšil. Naopak Epson ztratil ze svého tržního podílu téměř 6 % a nyní je jeho tržní podíl 13 %. Dvouciferný růst prodejů zaznamenaly Kodak, Fuji Xerox, Lenovo, a Kyocera Mita.




Canon na českém trhu téměř zdvojnásobil svůj tržní podíl

Na českém trhu stojí za pozornost růst značky Canon. Ve čtvrtém čtvrtletí 2011 zde dokázala prodat 75 tisíc tiskáren, kopírek a multifunkčních zařízení a téměř zdvojnásobit svůj tržní podíl. Zbývající členové pětice největších prodejců naopak zaznamenali pokles. Nedařilo se především společnosti HP, která přišla téměř o třetinu svého podílu a nyní obsluhuje necelých 24 % trhu. Celkem se na českém trhu prodalo v mezikvartálním srovnání o 3,1 % více tiskáren, kopírek a MFZ než v minulém roce.



 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.