- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Firmy dokáží generovat nové nápady, ale nedokáží je uvádět do praxe
Neschopnost přetavovat nápady v nové produkty, služby a strategie potřebnou rychlostí vystavuje firmy riziku selhání. Vyplývá to z nové studie, kterou zpracovala ekonomická škola Cass Business School, která je součástí Londýnské univerzity, a společnost VMware, dodavatel cloudové infrastruktury a řešení pro podnikovou mobilitu. Studie se zabývá překážkami na cestě od vzniku nových nápadů po jejich realizaci v podnicích v Evropě, Africe a na Blízkém východě (region EMEA).


Studie s názvem „Inovace v exponenciální ekonomice“ odhaluje potřebu změn v podnikové kultuře směrem k vyšší ochotě přijímat rizika a experimentovat, ale nedělat zbrklá rozhodnutí. Výsledkem dnešního nastavení je kultura, kde jsou více odměňovány iniciativy, které vedou k rychlému úspěchu, než iniciativy strategičtější, přestože mívají vyšší potenciální přínos.
„Bez inovací nemůže firma dlouho existovat, přitom k inovacím zpravidla není zapotřebí mnoho peněz ani investic. Potvrzuje to praxe, kdy start-upy pracují s velmi omezenými zdroji,“ říká Karel Červený, vysokoškolský učitel kreativity a inovací, který také řídí vzdělávací program Master of Business Creativity. „Na druhé straně velké korporace mají finanční sílu, ale chybí jim kreativita a proto si často kupují start-upy, aby nápady získaly. Pokud ale chtějí tyto nápady zhodnotit, nemohou při jejich realizaci plýtvat časem.“
Studie rovněž podtrhuje, že obchodní rozhodnutí jsou často měněna a vyčkávání s realizací na to, až bude nová myšlenka plně rozvinuta, může mít negativní dopady. Vzhledem k nepředvídatelnosti a rychlosti změn okolního prostředí si nemohou podniky dovolit čekat s přijímáním nových nápadů, dokud nebudou mít jistotu. Nové nápady musí zároveň být dostatečně flexibilní a dokázat se přizpůsobovat aktuálním prioritám a hrozbám – tedy spoléhat na experimentování a improvizaci namísto dovedení nápadu k dokonalosti a jeho následné celoplošné implementaci.
Autor studie, profesor Feng Li, který je vedoucím katedry řízení technologií a inovací na Cass Business School, k výsledkům studie uvedl: „Digitalizace nutí podniky k odlišnému způsobu uvažování o svém vnitřním uspořádání, o vzniku nových nápadů, jejich realizaci a měření úspěšnosti. Předvídat budoucí vývoj je těžké a u mnoha nových nápadů hrozí, že zastarají dříve, než stačí být uskutečněny. Náš výzkum ukazuje, že úspěšnost uvádění brilantních nápadů do praxe potřebným tempem je podmíněna třemi faktory – vedením, kulturou a technologiemi.“
Další důležité závěry studie:
- Realizace kvalitních nápadů vyžaduje správné načasování – ke škodě může být, chopí-li se podnik nových příležitostí příliš rychle i příliš pomalu – a udržování strategického směru, aby nedocházelo k rušivému efektu „okouzlení novými hračkami“.
- Změny v chování vyžadují, aby podniky transformovaly své strategie a cíle způsobem, který bude v souladu s hodnotami a postoji zaměstnanců, které jsou zakódované především na úrovni podvědomí.
- Pro úspěch inovací je nevyhnutelné postupování rizik spojené s případným selháním. Mnoho tradičních systémů řízení rizik však tomuto účelu nevyhovuje. Prosté měření toho nejhmatatelnějšího – např. peněz a času investovaného do inovací nebo výsledků inovací v podobě počtu nových produktů – může inovace brzdit. Metody měření by se měly měnit spolu se strategií, aby nedocházelo k tomu, že nové nápady budou zavrhnuty dříve, než stačí demonstrovat svůj přínos pro podnik.
„Byznys plán v digitálním světě musí být přizpůsobitelný vývoji podmínek na trhu a konkurenci – lpění na něm za každou cenu obvykle nekončí dobře,“ říká Joe Baguley, technický ředitel společnosti VMware v regionu EMEA. „Dosahování solidních obchodních výsledků vyžaduje inovativní myšlení a schopnost nové myšlenky uvádět do praxe, často velmi rychle. To lze pouze v kultuře podporující inovace, kde lidé vědí, jak svými nápady přispívat a jak je realizovat. A nástrojem k tomu je technologická platforma, pomocí níž lze vyvíjet, spravovat a provozovat aplikace v libovolném cloudu a na libovolném zařízení, a která umožní experimentování, zvýší akceschopnost a zrychlí implementaci.“
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |