Aktuality -> Analýzy - 23. 9. 2015

Finanční společnosti si uvědomují rizika kybernetických útoků a podvodů

Accenture - kyberútokyPodle nové studie společnosti Accenture téměř devět z deseti firem poskytujících finanční služby plánuje v následujících dvou letech zvýšit své investice do správy rizik, zejména kvůli zajištění kybernetické bezpečnosti a zamezení podvodům. Mnoho respondentů průzkumu uvedlo, že v posledních dvou letech se nábor jejich firmy soustředil na experty na kyber rizika (48 % dotázaných) a odborníky na podvodné jednání (36 % dotázaných). Třetina oslovených přiznala, že jejich firmy najaly bývalé hackery.



Zpráva přinesla jasné důkazy o vzrůstajícím významu řízení rizik pro podnikání finančních společností, zejména s ohledem na možné dopady kybernetických útoků a podvodného jednání.

  • Téměř dvě třetiny (65 %) respondentů uvedly, že rizika z oblasti IT bezpečnosti budou mít v následujících dvou letech zvýšený dopad na jejich podnikání.
  • Více než 8 z 10 respondentů (82 %) si myslí, že řešení problémů v oblasti počítačové bezpečnosti a sociálních médií jim zabere více času než kdykoliv dříve. 
Steve Culp, zdroj: Accenture Steve Culp, zdroj: Accenture

„Kombinace tržních vlivů, technologického pokroku a zákaznické poptávky tlačí finanční instituce, aby rozšiřovaly digitální služby a vyžaduje větší zkušenosti, než mají současní profesionálové v řízení rizik,“ uvedl Steve Culp, výkonný ředitel divize Accenture Finance and Risk Services. „Firmy poskytující finanční služby proto potřebují lidi s vysoce specializovanými dovednostmi, jako jsou odborníci na IT bezpečnost, obchodní analytici a experti na podvodné jednání. Pokud chtějí tuto mezeru vyplnit, musejí firmy hledat mimo okruh svých zaměstnanců – a poptávka po těchto lidech neustále roste.“ 

Finanční instituce hledají nové cesty k ziskovosti a v důsledku toho se zvyšuje chuť jít do rizika, třebaže cíleně. Více než 40 procent firem poskytujících finanční služby uvedlo, že podstupují vyšší rizika při vývoji nových produktů než před dvěma lety, a více než jedna třetina (36 %) uvedla, že se nebojí přijímat stěžejní digitální trendy.

V době, kdy jsou regulační snahy nejsoustředěnější, firmy poskytující finanční služby zkoumají své současné strategie a začínají identifikovat oblasti, kde chtějí své podnikání rozšířit za účelem růstu,“

„Ochota přijmout vyšší obchodní riziko vystaví firmy poskytující finanční služby novým hrozbám – včetně kybernetických útoků, problémů s ochranou dat a rizik týkajících se reputace, sociálních médií a problémů plynoucích z nových postupů. Je tedy třeba, aby experti na rizika rozšířili své pole působnosti.“ dodal Steve Culp.

Pozn: Citovaná studie Accenture je založena na rozhovorech s více než 450 respondenty z vyššího managementu firem z oblasti bankovnictví, kapitálových trhů a pojišťovnictví z Evropy, Severní Ameriky i Asie.


 
  

- PR -

MawisUtility: 15 let digitální podpory stavebního řízení

Získat stavební povolení v České republice znamená projít řadou kroků, jejichž součástí je i vyjádření správců dopravní a technické infrastruktury k existenci jejich sítí na území plánované stavby. Tento proces je pro stavebníky často složitý, časově náročný a administrativně zatěžující. Již více než 15 let zde ale existuje digitální nástroj, který tento krok výrazně usnadňuje – služba MawisUtility.

  

- PR -

AI mění pravidla hry

Zatímco v minulém vydání IT Systems jsme se dívali na IT především z perspektivy průmyslu, obsah čísla 10 je mnohem pestřejší. Zaměřili jsme se například na vývoj v oblasti e-commerce, která patřila vždy mezi velmi progresivní z hlediska adopce nových technologií. Není divu v tak silně konkurenčním prostředí, kde je potřeba na každý podnět či změnu velmi rychle reagovat. A právě nyní se ve světě online nakupování rodí opravdu zásadní proměna. Přichází s nástupem umělé inteligence a má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.