- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
EMISTR, výroba online
Barevný pohled na MES a výrobu
-PR-

„Za 15 let vývoje jsme vyslyšeli potřeby více jak 500 manažerů výrobních podniků, kterým pomáháme při evidování, kontrole a následném vyhodnocování výroby. Systém zajišťuje jednoduchým způsobem na 3 kliknutí nebo načtením 3 čárových kódů sběr dat z výroby s informacemi o časech, cenách a materiálu. Velmi precizně, ale přitom jednoduše a přehledně pokrývá vlastní výrobní proces a všechny na něj bezprostředně navazující procesy,“ vysvětluje Ing. Michal Strach, jednatel společnosti Agerit s.r.o., která řešení EMISTR vyvíjí.

Oproti ostatním MES a výrobním systémům je extrémně rychle a jednoduše implementovatelný do firem až s 250 zaměstnanci, bez nutnosti měnit stávající informační systémy. Úspora času a nákladů na celkové zavedení je znatelná. EMISTR funguje v 70 % případů již do týdne od zahájení implementace a stojí jen 30 % nákladů ostatních komplexních informačních systémů. Zajišťuje digitalizaci výrobních dat z dílen a umí bez problémů spolupracovat se širokou škálou systémů od POHODA přes MONEY až po SAP nebo NAVISON.
Klíčové funkce a vlastnosti systému EMISTR:
- Rychlá implementace a zaškolení obsluhy.
- Sledování a přehled o průběhu zakázek v reálném čase díky TV obrazovkám ve výrobě.
- Automatizovaný sběr dat ve výrobě s využitím průmyslových terminálů.
- Průkazné odvádění práce na zakázkách.
- Přesná evidence spotřebovaného materiálu.
- Porovnání plánovaných a skutečných nákladů na zakázkách.
- Docházka, vykazování činnosti zaměstnanců a jejich objektivní hodnocení.
- Možnost propojení s ekonomickým systémem, ERP, MES, CAD apod.
- Archivace důležitých informací.
- Analýza činností na zakázkách a vyhodnocení efektivity zaměstnanců a strojů.
- Plánování a vyhodnocování výroby.
Přínos pro vedení firmy, mistry i zaměstnance
Všechna data, která systém EMISTR ve výrobě nasbírá, mají pro každou zainteresovanou skupinu trochu odlišný význam. Níže je popsáno, v čem jsou nashromážděná data důležitá pro jednotlivé skupiny.
EMISTR z pohledu vedení firmy – plány a vyhodnocení
Díky systému EMISTR získáte okamžitý přehled o situaci ve výrobě, což výrazně zjednodušuje řízení firmy. V reálném čase jsou k dispozici skutečně spotřebované materiálové a mzdové náklady na zakázce či například informace o rozpracovanosti zakázek včetně počtu vyrobených kusů výrobků nebo polotovarů. Na základě dat je také možné sledovat a vyhodnocovat vytíženost strojů a výrobní kapacity. Velkou předností je přehledné a intuitivní ovládání. To z EMISTRA činí ideální nástroj také pro analýzy, rozbory, tvorbu reportů a grafických vyhodnocení.
EMISTR z pohledu mistra – operativní řízení
EMISTR je nástroj, který ulehčí práci mistrům ve výrobě a pomůže jim při operativním rozhodování. Systém zajistí rutinní kontrolu a průběžně zjišťuje situaci ve výrobě. Zajistí jim přehled o všech procesech a umožní mistrům řešit za pomoci těchto dat důležité technické a organizační problémy spojené s výrobou. Výrobní data dokáže sbírat již po jednom dni od nasazení, celou agendu pak do 14 dní.
EMISTR z pohledu zaměstnanců – sběr dat
Digitalizace dat o činnostech zaměstnanců přináší oproti písemným či tabulkovým výkazům úsporu času a minimalizuje riziko vzniku chyb. Zaměstnanci na terminálech vidí veškeré informace o zakázce či operaci a mají neustálý přehled o plánech konkrétních prováděných úkonů. Vědí, že systém poskytuje férové odměňování na základě objektivních dat, jež sami do systému zavedou a které si mohou sami průběžně kontrolovat. Navíc proškolení zaměstnanců ve výrobě trvá pouhých 15 minut.
Systém EMISTR na zkoušku
Proč si nás vybralo již 500 výrobních firem
- Klíčovou funkcí systému je sběr dat o činnostech zaměstnanců na zakázkách a ten je optimalizován na 3 kliky nebo načtení 3 čárových kódů.
- Systém zpřesní výkazy zakázek z běžných „dní ve výrobě“ na minuty na pracovištích.
- Náklady na zavedení systému se většině firem vrátily během 9 až 12 měsíců. Zvedne-li se za pomoci systému efektivita využití pracovní doby u 25 zaměstnanců o 15 minut denně, bavíme se o roční úspoře na mzdách 250 tisíc Kč nebo i 500 tisíc Kč ve fakturovaných zakázkách.
- Naši zákazníci vidí hlavní přínos v tom, že systém jednoduše sbírá data hlavně o lidech a jejich činnostech, teprve následně o strojích a materiálech.
- Zavedením výkazů lidí se zprůhlední to, co každý mistr potřebuje vědět – jestli je zaměstnanec pracovně vytížen, nebo ne. Mistr se tak nerozhoduje na základě subjektivních pocitů, ale na základě holých dat ze systému.
- Systém je pro zaměstnance motivující. Pokud odvádí svoji práci dobře, je v systému označen zelenou barvou. Pokud svoji práci neodvádí v takové míře, v jaké by mohl a měl, je označen červenou barvou a značí to, že má rezervy v pracovní vytíženosti. EMISTR neřeší účetní agendu a složitosti jako komplexní ERP, a tím je pro uživatele značně jednodušší.
- Systém využívají i velké společnosti, u nichž funguje jako integrační MES systém (jako efektivní sběrný systém, který přenáší informace dalším systémům).
- Díky jednoduchosti je snadno nasaditelný a pochopitelný pro všechny zaměstnance.
- Automatizované importy z XLS jsou pro menší firmy efektivním nástrojem pro přechod. Pro velké společnosti je pak v nabídce propojení na úrovni API, SQL, XML.
- Jádro je postaveno na bezplatné a přitom výkonné databázi MySQL. Pro většinu instalací postačí stávající firemní server, díky čemuž vám šetříme na licencích a hardwaru stovky tisíc Kč.

![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |