- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (33)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (69)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
E-shopy v prvním pololetí pocítily, že Češi za nákupy šetří, ale ve druhém čekají růst
Aktuální průzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) potvrdil změny v chování zákazníků v Česku v první polovině letošního roku. V důsledku současné ekonomické situace Češi přistupovali k nákupům zdrženlivěji a první pololetí charakterizuje větší poptávka po slevách, obezřetnost při výběru e-shopu pro nákup konkrétního zboží a všeobecná snaha ušetřit. Ve druhé polovině roku ovšem e-commerce očekává návrat k meziročnímu růstu a dalšímu zvyšování on-line prodejů.

„Na českou e-commerce dopadly obezřetnost a omezené možnosti spotřebitelů utrácet podobně jako na celý maloobchod. V nejnovějším průzkumu jsme se proto chtěli dozvědět, jak naše zákazníky inflace a další negativní vlivy zasáhly a jak se v současnosti rozhodují při svých nákupech. Nyní tak máme potvrzeno, že více než 70 % nakupujících na internetu se nepříznivý vývoj dotkl a donutil je upravit své chování. Dalších 15 % mělo přitom obavy, že ke změnám bude muset také přistoupit. To potvrzuje výsledky, které jsme v prvním pololetí zaznamenali v obratech českých e-shopů,“ říká výkonný ředitel asociace Jan Vetyška a dodává: „Současně vnímáme, že se situace v on-line prostředí začíná obracet zpět k lepšímu a očekáváme, že ve druhém pololetí roku 2023 nás čeká znovu růst. Řada našich členů nám navíc potvrdila dosažení velmi pozitivních výsledků již v uplynulých šesti měsících.“
Zákazníci nakupovali méně často a pozorněji se věnovali nabídkám jednotlivých e-shopů
Čeští zákazníci internetových obchodů ve snaze ušetřit využívali různých přístupů. 47 % procent on-line spotřebitelů uvedlo, že jednoduše nakupovalo méně často než v minulosti. Naopak 14,5 % respondentů výzkumů utratilo v e-shopech víc ve srovnání s předchozími roky. „První skupina nakupujících musela omezit veškeré své nákupy. Ta druhá naopak využila naplno příležitostí, které e-commerce nabízí. Těmi jsou například snadné srovnání cenových nabídek nebo všeobecně výhodnější ceny, než jaké nabízí kamenné obchody. A k tomu je třeba přidat komfort doručení zboží i celková úspora času. Nákup na internetu je jednoduše ekonomičtější,“ komentuje výsledky Jan Vetyška.
A jaký vliv měla nynější ekonomická situace na chování zákazníků přímo v on-line obchodech? Téměř 66 % nakupujících uvedlo, že se snažili nakupovat zboží především ve slevách. Výhodné nabídky byly pak důležité i při výběru konkrétního e-shopu pro nákup – 48 % spotřebitelů si vybralo obchody se zlevněným zbožím, obecně větší pozornost cenovým nabídkám v jednotlivých internetových obchodech věnovalo 45 % zákazníků.
„Šetření českých spotřebitelů zaznamenaly samozřejmě nejen e-shopy, ale celý maloobchod. V rámci výzkumu jsme například zachytili snahu o omezení výdajů na volnočasové aktivity, kterou potvrdilo téměř 44 % respondentů. Na druhou stranu je zřejmé, že česká e-commerce je silná a nabízí zákazníkům nejen výhodné nabídky, ale především špičkové služby a servis. Na trhu již nyní vnímáme pozitivní vývoj, potvrzuje se vysoká důvěra spotřebitelů v české e-shopy a můžeme tedy očekávat návrat k růstu během druhé polovinu roku 2023. Domníváme se, že Češi začnou opět naplno využívat možností, které jim naše internetové obchody nabízí,“ uzavírá Jan Vetyška.
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 26.11. | Webinář Zaostřeno na správu a provoz IS |
| 28.11. | CONTROLLING A BI PRAKTICKY - Webové GIST Aplikace pro... |
Formulář pro přidání akce








