Aktuality -> IT Projekty - 26. 5. 2014

Mall.cz nasadil řešení na bázi SAP HANA

Společnost Netretail Holding provozující e-shop Mall.cz implementovala řešení založené na platformě SAP HANA. Jednalo se o rozšíření tzv. manažerských kokpitů, které umožňuje udržet přehled o logistice, zobrazit v reálném čase například informace o rozpracovaných zásilkách či produktivitě zaměstnanců. Projekt vedla společnost Sabris.



E-shop Mall.cz ve špičkách expeduje ze všech svých skladů zákazníkům více než 70 tisíc kusů zboží a přibližně stejný počet je do skladů dodán. „V prostředí retailu jsou dnes všichni rychlí nebo mrtví,“ prohlásil mimo jiné Eduard Míka, člen správní rady Netretail Holding, při příležitosti SAP Fora 2014. Důvodem pro nasazení nového řešení přitom bylo právě zrychlení odezvy, která u původního systému běžně překračovala deset sekund. „Poutník na Sahaře nemusí přemýšlet, jestli potřebuje vodu. Stejně tak pro nás byla nová podoba manažerských kokpitů naprostou nutností. Nebýt spolupráce se společností Sabris a nasazení platformy SAP HANA, byl by výkon naší logistiky podstatně nižší,“ pokračoval Eduard Míka.

 

Mall.cz eviduje každé zboží na úroveň jednotlivého kusu. Převedení manažerských kokpitů na platformu SAP HANA umožňuje zobrazit v reálném čase například informace o rozpracovaných zásilkách či produktivitě jednotlivých zaměstnanců. Manažerské kokpity zobrazují také kritické hodnoty napříč celým procesem, umožňují sledovat například počet jednokusových a vícekusových zakázek, časové sloty dopravců a celou řadu dalších údajů. V případě jakýchkoli problémů tak mohou manažeři okamžitě zasáhnout. V současné době využívá Mall.cz manažerské kokpity postavené na technologii SAP od nejnižší manažerské úrovně. Projekt byl realizován během čtyř měsíců. Mall.cz zaznamenal za uplynulý fiskální rok 40% meziroční růst a v příštím období plánuje navýšení tržeb o 50 %.


 
  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.

  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.