- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Digitalizace zdravotnictví v praxi
Digitální platforma EUC PLS zefektivňuje pracovnělékařské prohlídky
Skupina EUC uvedla na trh novou digitální platformu EUC PLS. Lékařům a firmám bude pomáhat s managementem pracovnělékařských vztahů. Digitalizované řešení šetří oběma stranám čas i náklady, ale také zvyšuje produktivitu zaměstnanců. Platforma rovněž motivuje zaměstnance k důslednější prevenci. A lékařům skrze ni EUC hradí i prohlídky, na které se zaměstnanec nedostaví. Služba funguje ve webovém rozhraní, kde jsou k dispozici veškeré informace o zaměstnancích důležité pro pracovnělékařské prohlídky, a to přehledně a na jednom místě.


Pracovnělékařská péče dlouhodobě spadá mezi odvětví, která vyžadují úzkou, plynulou a komplexní spolupráci. Koordinace lékařů, personalistů a konkrétních zaměstnanců tak často bývá výzvou. O to větší komplikací může být, pokud se zaměstnanec na prohlídku vůbec nedostaví. Lékaři tak zbytečně ztrácejí vyhrazený čas i finance – prohlídky totiž zaměstnancům standardně platí zaměstnavatel. Příkladem, jak uvedené problémy pomáhá řešit digitalizace, je nová platforma pro pracovnělékařské prohlídky EUC PLS, která umí lékařům i personalistům ušetřit značné množství času díky tomu, že usnadňuje komunikaci a poskytuje jednoduchý nástroj pro rezervaci prohlídek a evidenci zaměstnanců. Odpadá tak nutnost vyplňování papírových formulářů. Výsledky vyšetření jsou následně dostupné online a po celé ČR. „Systém jsme vytvořili tak, aby byl pro lékaře i HR oddělení maximálně uživatelsky přehledný a uzpůsobený k práci na denní bázi. Z pozice největšího poskytovatele ambulantní péče u nás můžeme navíc lékařům garantovat i úhradu za prohlídky, na které se zaměstnanec nedostaví,“ představuje službu Vítězslav Havliš, obchodní ředitel Canadian Medical a EUC PLS. „Pokud nastane mimořádná situace, platforma nabízí i možnost zrušit všechny naplánované prohlídky hromadně,“ dodává.
Vítězslav Havliš
S využitím EUC PLS lze snadno nastavit plán pracovnělékařských prohlídek každému zaměstnanci na míru, s odkazem na charakter jeho práce, věk i časovou vytíženost. Výsledky se díky tomu pozitivně projeví v rámci celé firmy. Zaměstnance totiž služba vede k důslednější péči o vlastní zdraví a řádné prevenci, což v dlouhodobém horizontu zvyšuje i jeho produktivitu.
„Zaměstnanec nejprve absolvuje vstupní prohlídku. To obnáší vyšetření současného zdravotního stavu a detailní shrnutí anamnézy zaměstnance. Na základě těchto informací navrhujeme další plán vyšetření v dlouhodobém horizontu,“ říká MUDr. Tomáš Konvička, praktický lékař pro dospělé a vedoucí lékař EUC PLS, a dodává: „Poskytujeme i doplňková vyšetření. Jedná se například o rentgen hrudníku, neurologické vyšetření a zhodnocení srdeční aktivity pomocí EKG. Nabízíme však i odběry biologických materiálů. Pod tím si můžeme představit třeba odběr krve a vyšetření moči. Tento propracovaný systém šetří čas všem stranám.“
Platforma EUC PLS zajišťuje kromě vstupních prohlídek i prohlídky periodické, mimořádné (prováděné za účelem posuzování zdravotní způsobilosti k práci), a výstupní. V případě mimořádných událostí dokáže EUC PLS také podat pomocnou ruku – jedná se například o léčbu nemocí z povolání či pracovních úrazů.
Platforma funguje ve dvou rozhraních. Na straně klienta mají do prvního z nich přístup personalisté. Během pár kliknutí si mohou u každého zaměstnance zobrazit všechny nezbytné informace od osobních a pracovních údajů, přes datum příští lékařské prohlídky a způsobilost, až po seznam rizik. Do druhé zóny má přístup lékař, pro kterého jsou rovněž dostupné chytré přehledy rezervovaných prohlídek, uskutečněných vyšetření i fakturovaných výkonů. I z jeho pohledu je proces administrativy jednodušší a uživatelsky přívětivější – informaci o vyšetření může například snadno předat zpět zaměstnavateli v elektronické podobě. V neposlední řadě lékař v zóně má i možnost předem oznámit svoji nedostupnost a svoji péči organizovat pomocí chytrého, a hlavně jednoduchého kalendáře.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |