- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (69)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
CIO se stávají klíčovými spojenci CEO
Tři způsoby, jak mohou IT manažeři zvýšit odolnost svých firem
Nástup pandemie covidu znamenal pro mnoho firem zlomový bod a v případě řady z nich se ukázalo, že nejsou tak efektivní a odolné, jak se domnívaly. Zatímco dříve některé firmy považovaly digitální transformaci za možnost, dnes se stala nutností. Ve všech odvětvích tak nyní pozorujeme potřebu digitalizace, zaměření na zákazníka, lepšího využití dat a urychlení vývojového cyklu produktů a služeb. Toho však může být těžké dosáhnout. Datová sila, historické systémy a nedostatečné technické schopnosti mnohde fungují jako kotva bránící podniku vydat se vpřed. To vše má dopad na vedení IT. Na cestě k digitální transformaci podniku se CIO stávají stále častěji klíčovými spojenci CEO a dostávají za úkol vymyslet a realizovat nový koncept provozní odolnosti podniku.

Aby firmy dokázaly lépe reagovat na budoucí krize a rychleji se z nich uměly vzpamatovat, mohou jim CIO pomoci třemi způsoby:
1. Zabezpečit IT a sladit s obchodními potřebami
Za strategii digitální transformace byl vždy tradičně odpovědný CIO a byznysový vlastník, jejichž klíčové ukazatele výkonnosti se lišily. Tempo technického pokroku a změny v očekávání zákazníků ale naznačují, že je nutné cíle CIO a CEO sladit. Nekomunikace mezi IT oddělením a obchodními jednotkami znamená nevyužít potenciál technologií na maximum. Aby nedocházelo k třením, promarněným investicím a konfliktům zájmů různých složek podniku, musí vedení IT průběžně uvažovat o společném postupu při digitální transformaci a zajistit společné měření úspěchu.
2. Vytvořit datově orientovanou architekturu a zaměřit se na přeškolení pracovníků
Data dnes zcela mění obchodní praxi a rozhodovací procesy. Pomáhají vytvářet nové zdroje zisku, nacházet nové způsoby interakce s dodavateli či porozumět zákazníkům a stavět je do centra veškerého dění. V mnoha případech to nejsou data, co firmy brzdí. Problémem bývá spíše způsob, jakým jsou systémy nastaveny pro zpracovávání dat.
Vedení IT se musí ptát, jaké technické schopnosti a funkce jsou nutné k úspěšnému fungování datových systémů a jak se případné změny promítnou do stávajícího IT prostředí. Musí také zvážit, jak budou tyto změny vyhovovat budoucím potřebám. Vedle vybudování datově orientované architektury, přechodu na cloud computing, zavádění AI a vývoje aplikací musí CIO uvažovat, jak využívat a rozvíjet interní dovednosti, jak posunout způsob myšlení k hledání rychlých a relevantních řešení a jak snížit rizika související se prováděním změn.
3. Inovovat v rámci rozpočtu, hledat flexibilní licenční ujednání
Vedení IT neustále čelí rozpočtovým tlakům, kdy IT projekty pro různé obchodní jednotky soupeří o omezené prostředky. Neúnavně musí hledat možnosti, jak snížit náklady na infrastrukturu, konzultační a implementační služby, školení a softwarové licence. Tam, kde rozsah licenčních smluv a dostupnost softwaru nevyhovuje potřebám firmy, musí vedení IT hledat flexibilní a kreativní ujednání, která budou odpovídat rozpočtovým možnostem. Flexibilní, škálovatelné a programově založené licenční modely umožňují CIO snížit celkové náklady na vlastnictví, minimalizovat množství pořízeného, avšak nikdy nevyužitého softwaru a získat záruku průběžných inovací.
![]() |
Piotr Faderski Autor článku je Regional Vice President Sales pro střední a východní Evropu ve společnosti Salesforce. |
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 7.11. | CONTROLLING A BI PRAKTICKY - Webové GIST Aplikace pro... |
| 11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
| 13.11. | Update Conference Prague 2025 |









