- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Chytré kamery vyhodnotí z výrazu obličeje náladu a spokojenost zákazníků
Konica Minolta představila nový software pro chytré kamery Mobotix, který umí z výrazu obličeje vyhodnocovat náladu a spokojenost zákazníků. Zapojení umělé inteligence má vést ke zvyšování poskytované kvality služeb například v bankách, obchodech či restauracích. Software brněnských programátorů Konica Minolta navíc umožní společnostem dále rozvíjet a trénovat umělou inteligenci vlastními silami, bez zapojení odborníka.


„V ideálním případě lidé nebudou muset nikam psát svoje dojmy z prodeje a firmy nebudou muset utrácet za jejich zpětnou analýzu. Spokojenost zákazníků, stejně jako věk či pohlaví, vyhodnotí v reálném čase přímo na prodejním místě umělá inteligence,“ uvedl Michal Šotek, ředitel divize Video Solution Services společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Naši programátoři navíc vyvinuli vlastní software určený pro další rozvoj celého řešení. Takzvané strojové učení je s jeho pomocí výrazně jednodušší. Sami naši zákazníci tak dokážou umělou inteligenci ,učit‘ a přizpůsobit ji svým požadavkům.“
Pilotní průzkum zákaznické spokojenosti prostřednictvím chytrých kamer provedla Konica Minolta počátkem května na pražském veletrhu „Reklama polygraf obaly 2022“. Ze statistik mimo jiné vyplynulo, že během dvou dnů kamery zachytily 3817 návštěvníků, z nichž 57 % mělo na tváři úsměv a pouze 5 % se mračilo. Pokud jde o věkové složení, nejvíce (58 %) lidí bylo mezi 18 až 29 lety, nejméně (3 %) pak starší 60 let.
„Chytré kamery dokážou rovněž zajistit plnohodnotnou vizuální kontrolu kvality v režimu 24/7. Zaměřují se přitom na detekci škrábanců, prasklin a kontaminace nebo kontrolu správného sestavení výrobku. Rozpoznají rovněž různé typy objektů na dopravníkovém pásu a dokážou je spočítat. Řešení pak lze napojit na další systémy, které v případě odhalení nesrovnalostí problém nahlásí, vadný kus vyřadí nebo zastaví výrobu,“ vysvětlil Lukáš Havlíček, Chief Technologist Industrial and Imaging Services Konica Minolta Global R&D, s tím, že řešení umožňuje zvýšení rychlosti výroby, snížení zmetkovitosti nebo vytvoření evidence v průběhu výroby, která může být použita jako podklad pro optimalizaci výrobních procesů.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |