Aktuality -> IT Projekty - 14. 1. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

CETIN přechází na GIS platformu Esri

Unicorn SystemsPo zhruba 10 letech přistoupila společnost CETIN ke generační obměně svého GIS řešení. S tím se pojí i zásadní změna technologie, konkrétně přechod na platformu Esri. Nový systém, který zajistí přehlednou prezentaci síťové infrastruktury nad mapou, začal CETIN budovat ve spolupráci s firmou Unicorn Systems.



Nový webový geografický informační systém (WGIS) umožní CETINu zefektivnit plánování FTTx sítě a poskytování telekomunikačních služeb. Systém WGIS v sobě integruje velké množství informací, dat a uživatelů. Proto je u něj kladen velký důraz na intuitivnost ovládání, vyhledávání a geolokalizace. Právě mobilita a možnost přístupu širokého spektra uživatelů k informacím je pro CETIN klíčová.

Základem systému je zobrazení tras telekomunikačních kabelů a umístění rozvaděčů a prvků telekomunikační sítě. Uživateli tak WGIS zpřístupňuje přehlednou topologii celé sítě. Tyto informace pak doplňují další data – dostupnost služeb, počet a hustota zákaznických přípojek, ale i potenciální rizika pro provoz sítě, jako jsou záplavové nebo bouřkové mapy.

„Systém WGIS je budován moderní formou tak, aby měl konkrétní uživatel k dispozici svou sadu dat, informací a funkcí nezbytných pro výkon své práce. Tento architektonický přístup nazýváme satelitní aplikace nad centrálním GIS systémem. Výhodou tohoto přístupu je například postupný náběh systému s využitím existujících zdrojových systémů, což zajistí minimalizaci nákladů a provozních rizik, které by byly spojené s přepisem funkčností existujícího řešení,“ vysvětluje Karel Peška, ředitel produkčního streamu Unicorn Systems.

Projekt právě odstartoval. Kompletní přechod na Esri platformu by měl být dokončen ve druhém kvartálu 2022.


 
  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.

  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.