Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 4. 3. 2021 - Zdeněk Gric

Český Siemens představuje aplikaci Comfy pro bezpečnost a efektivní provoz kanceláří

Aplikace Comfy pomůže s návratem zaměstnanců do kanceláří a sdílených pracovišť v režimu tzv. nového normálu. Comfy usnadní plánování a bezpečnější a příjemnější pobyt v kancelářích. Současně nabízí detailní analytiku, která slouží k optimalizaci uspořádání prostor budovy a snížení provozních nákladů. Comfy lze snadno integrovat do existujících aplikací a systémů.



Konfigurovatelná aplikace Comfy díky propojení a vyhodnocování dat pomáhá udržet zdravé a bezpečné prostředí v budovách a zajišťuje efektivnější využití kancelářských prostor. Její funkce jsou obzvláště přínosné během epidemiologických problémů, kdy je v kancelářích nezbytné dodržovat bezpečné odstupy a hygienická nařízení.

Comfy poskytuje zaměstnancům i managementu aktuální přehled o kancelářských prostorech. Aplikace umožňuje rychle reagovat na vnější okolnosti a pružně přizpůsobovat strategii ochrany pracoviště. Mezi hlavní funkce a výhody Comfy patří:

  • Rezervace sdílených pracovních míst. V případě potřeby pomáhá zachovávat fyzické odstupy prostřednictvím systému rezervace jen těch pracovních stolů, které mají bezpečné rozestupy. 
  • Bezpečná orientace v kanceláři – usnadňuje nalezení stolů, zasedacích místností, prostředků pro dezinfekci a dalšího potřebného vybavení budovy, na které chce management nebo vlastník upozornit. Pomocí navigace se v budově lze snadno orientovat. 
  • Poskytování přehledu o obsazenosti kanceláře a předcházení přeplnění prostor.
  • Zobrazení aktuálního pracovního místa zaměstnanců (kancelář, home office).
  • Možnost připojení k již existujícím automatizačním systémům budov, IT sítím a systémům IoT. Tuto funkci lze využít například ke zlepšení hygienického standardu zasedacích místností prostřednictvím řízení přísunu vzduchu, filtrace nebo ventilace podle obsazenosti.
  • Komunikace se zaměstnanci – díky možnosti odesílání zpráv nebo výstrah mají všichni zaměstnanci okamžitý a stále aktuální přehled o platných opatřeních a požadavcích. 
  • Usnadnění přístupu k relevantním informacím. S Comfy lze v reálném čase komunikovat s IT servisem nebo se správcem budovy, zadávat požadavky třeba na úklid nebo poskytovat zpětnou vazbu.

Používáním platformy Comfy zaměstnanci svou interakcí s aplikací poskytují důležitá data, ze kterých správa budovy získává detailní analytiku. Dashboard poskytuje přehledné agregované informace o využití prostor, budov, podlaží nebo pracovních zón. Vyhodnocuje míru využití jednacích místností a pracovních stolů a přináší informace o interakci zaměstnanců. Tato data lze například využít k podpoře flexibilního pracovního režimu a analýzy za účelem snížení nároků na pronajímaný prostor. Správa budovy díky nim získává podrobný přehled o využívání majetku, zařízení, vybavení a podobně.

Společnost Siemens již dříve, v polovině loňského roku, oznámila, že aplikací Comfy vybaví na 600 svých firemních lokalit. K aplikaci tak bude mít přístup více než 100 000 zaměstnanců Siemens ve 30 zemích včetně České republiky.


 
  

- PR -

Nový stavební zákon mění pravidla i v energetice

Technodat nabízí připravené řešení


Od 1. července 2024 nabyl účinnosti nový stavební zákon 283/2021 Sb. a s ním i nová vyhláška o dokumentaci staveb č. 131/2024 Sb. Tato legislativní změna se přímo dotýká oblasti přenosu a distribuce elektrické energie jakožto tzv. vyhrazených staveb. Projektová dokumentace energetických staveb nyní musí odpovídat nové standardizované struktuře, být zpracována plně digitálně a v předepsaných formátech připravených pro elektronické podání. To klade vysoké nároky nejen na projektanty a dodavatele, ale i na vlastníky a provozovatele staveb.

  

- PR -

50 (v)tipů paní Teskové #4: Incident Response

Když už hoří, nestačí vědět, odkud šel kouř. Je třeba taky vědět, kam běžet s vodou.


V minulém díle jsme si povídali o alertech – o tom, jak se z nich nestat klikací zombie a jak rozpoznat ty, které skutečně něco znamenají. Ale co když se z varování stane realita? Co když se z „možná problém” stane „sakra, už je to tady”? Pak nastupuje disciplína, která odděluje IT romantiky od krizových samurajů. Jmenuje se Incident Response – a je to vaše digitální hasičská jednotka.