Aktuality -> IT Projekty - 19. 4. 2023 - Ing. Lukáš Grásgruber

Český retailový gigant HP TRONIC přechází na novou generaci systémů SAP

Společnost HP TRONIC, pod kterou spadají značky DATART, Euronics nebo i síť hotelů a welness resortů, přechází na systémy nové generace od společnosti SAP. Slibuje si od nich kromě úspory nákladů i rychlejší plánování, doručování zboží zákazníkům a jednodušší expanzi na nové trhy. Pro společnost SAP se jedná o migraci zatím největšího objemu dat na českém trhu v rámci produktu RISE with SAP, jehož součástí jsou i systémy nové generace SAP S/4HANA Private edition nebo SAP Signavio. Není proto překvapením, že migrace systémů v HP TRONICu zabere dva roky.



Proměnou postupně projde téměř každé oddělení ve firmě od pláno­vá­ní zdrojů a logistiky až po finance a produktový management. Zásadní zjednodušení pro firmu představuje přechod na procesní model, ve kterém odpadá nutnost znát jednotlivé transakce k jejich realizaci. Nové systémy umožní i rychlejší tvorbu komplexních zpráv, ke kterým patří i nefinanční reporting cílů v oblasti udržitelnosti.

„Abychom dokázali dlouhodobě růst a nabídnout zákazníkům co nejlepší servis, musíme myslet několik let do budoucna. Pro byznys bude čím dál zásadnější umět rychle reagovat a pracovat s daty napříč různými odděleními ve firmě, abychom měli neustálý přehled. Díky tomu budeme mít možnost lépe se rozhodovat a nabízet zákazníkům personalizovanou nabídku,“ uvedl k migraci na novou generaci informačních systémů Karel Ročák, ředitel ICT společnosti HP TRONIC.

„Dnes už přechod na systémy nové generace není otázkou zda, ale kdy. V případě spolupráce s HP Tronic, která překračuje jednu dekádu, to bylo jedno z častých témat našich diskuzí. Zásadní bylo rozumět prioritám nejen technickým, ale i byznysovým, čemuž jsme řešení přizpůsobili,“ dodává Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR.


 
  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.

  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.