- Přehledy IS
- APS (21)
- BPM - procesní řízení (22)
- Cloud computing (IaaS) (8)
- Cloud computing (SaaS) (25)
- CRM (48)
- DMS/ECM - správa dokumentů (18)
- EAM (16)
- Ekonomické systémy (66)
- ERP (84)
- HRM (27)
- ITSM (5)
- MES (32)
- Řízení výroby (47)
- WMS (27)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (24)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (36)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (77)
- Informační bezpečnost (35)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (24)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (26)

















Česko-americký startup mění globální módní průmysl
Startup s českými kořeny Veracity Protocol zajišťující autentizaci a identifikaci fyzických objektů na bázi jejich mikrostruktury, oznámil strategické spojenectví s globální módní společností ORDRE Group International Limited. Cílem strategické spolupráce je kromě ověření pravosti, kvality a vlastnictví luxusních předmětů také jejich propojení s virtuálním světem metaverse. V roce 2022 by tržby v tomto segmentu měly dosáhnout necelého 1 bilionu USD.


Veracity Protocol vyvinul unikátní standard pro sledování identity fyzických objektů. Složité procesy nyní nahradí chytrý telefon. Technologie s názvem Neural Microstructure Physical CodeTM (NMPC) umožní poprvé v historii určit pravost objektu, sledovat jeho kvalitu a zároveň klasifikovat stav poškození i opotřebovanosti bez čárového kódu nebo externího prvku.
Cílem spolupráce je propojení technologií obou společností a vytvoření plně digitalizované platformy pro módní průmysl nabízející klíčové decentralizované služby jako autentizace kolekcí, tvorba 3D digitálních datasetů, jejich prezentace v online showroomech, tokenizace produktů a následné napojení segmentu luxusního zboží do virtuálního světa metaverse.
Podle Romana Komárka, spoluzakladatele společnosti Veracity Protocol, přináší společnost ORDRE do strategického spojenectví 40 let zkušeností z módního prostředí i přímé kontakty na všechny luxusní značky. „Pro pilotní projekt jsme vybrali 77 prestižních globálních značek. Stejně jako my, i ORDRE si uvědomuje, že vliv digitální revoluce a ostatní globální faktory významně narušily obchodní kanály v odvětví. Pro značky je to riziko, pro nás obrovská příležitost. Jsme ve správný čas na správném místě,” uvádí ke spolupráci Komárek.
Simon P. Lock, předseda ORDRE a zakladatel Mercedes Benz Fashion Week Australia, k tomuto kroku uvádí: „Technologie jsou jádrem nového pojetí módního byznysu. Ve spojení s Veracity Protocol chceme být technologický lídr v módním průmyslu a integrovat do něj další klíčový element a to důvěru klientů v unikátnost zboží. Chceme také posílit kredibilitu značek a prokázat použití environmentálních materiálů,“.
Podle Romana Komárka z Veracity Protocol se díky adaptaci nových technologií výrazně zkrátí vstup produktů na tradiční trh luxusního zboží. „Zavádění digitální transformace luxusními společnostmi je teprve v počátcích, jelikož si celé odvětví obezřetně chrání své dlouhodobě budované kontakty se zákazníky, prestiž a důraz na kvalitu,” vysvětluje Komárek a k situaci na trhu dodává: „Digitální éra sice nabízí nové příležitosti, ale také zvýšená rizika. Značky si uvědomují, že se lehce mohou stát oběťmi různých novodobých podvodníků,”.