České Radiokomunikace spouštějí novou verzi služby Media Cloud

České Radiokomunikace (ČRa) spouštějí novou verzi svého produktu Media Cloud. Tato cloudová služba je již od počátku koncipovaná jako komplexní řešení pro zpracování, ukládání a spolehlivé doručení videoobsahu pro web, mobilní zařízení, Smart TV i HbbTV. Mezi potenciální zákazníky patří veškeré subjekty, které řeší potřebu doručit videoobsah svým uživatelům na celou řadu koncových zařízení. Může se jednat jak o kompletní zajištění živých přenosů ze zasedání a konferencí, tak i zpracování a doručení živého vysílání nebo obsahu na vyžádání.



V další vývojové fázi Media Cloudu, která je plánovaná na podzim 2015, bude přidána plná kontrola nad zobrazovaným obsahem prostřednictvím systému pro management obsahu, dále systém pro ochranu obsahu, řešení pro jeho zpoplatnění a také detailní informace o chování koncových uživatelů služby. Nedílnou součástí celého řešení bude i možnost dodání aplikačního ekosystému pro koncová zařízení.

 

Služba je navržena tak, aby pokrývala specifické nároky majitelů videoobsahu. K tomu výrazně napomáhá vlastní CDN infrastruktura ČRa, která byla spuštěna v loňském roce. Umožňuje např. odolat nárazovému náporu uživatelů při mimořádných situacích (sportovní a online přenosy) anebo zajistit vysokou kvalitu videa i jeho snadné ukládání v neomezeném množství. Atraktivitu Media Cloudu dále zvyšuje flexibilita spojená s možností cloudových služeb využívat je pouze ve chvíli, kdy to zákazník skutečně potřebuje. Některé ze služeb Media Cloudu již nyní využívá například TV Prima, TV Nova nebo TV Óčko.


 
  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.

  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.