facebook

Čárové kódy ušetří denně přes 3 hodiny práce

gatemaGatema je více než 15 let dodavatelem systému HELIOS Orange pro EICHLER COMPANY, a. s. EICHLER COMPANY, a. s., je specialistou na výrobu, servis a dodávky normalizovaných dílů do tvářecích nástrojů, forem a výrobků dle výkresové dokumentace.

S vlastními výrobky a s produkty partnerů, které zastupují, je akreditovaným dodavatelem automobilových koncernů Daimler, FCA, Ford, Geely, GM, Hyundai, Nissan, PSA, Renault, TATA, Volkswagen Group, jejich subdodavatelů a dalších světových výrobců dle norem ISO, VDI, DIN, NAAMS, AFNOR, JIS, IATF. Od samého počátku společnost směřovala do oblasti normalizovaných dílů, kde zároveň s rozvojem v dalších oblastech průmyslu a strojírenství posiluje své postavení. Neustálým procesem zlepšování, rozvojem vlastních administrativních, výrobních i technologických možností buduje společnost v dnešním světě své jméno jako transparentní a důvěryhodný obchodní partner a hrdý zaměstnavatel.

EICHLER COMPANY, a. s., již od roku 2004 využívá informační systém HELIOS Orange, jehož implementátorem i správcem je od samého počátku společnost Gatema. Po celou dobu informační systém HELIOS Orange obstarává procesy jako účetnictví, banka, mzdy, pokladna, majetek, skladové hospodářství, reklamace, fakturace a mnohé další. V průběhu let došlo k různým úpravám a rozšířením systému. K posledním výrazným změnám a rozšiřování systému došlo před dvěma lety, kdy na post manažerky ICT nastoupila ing. Lenka Doláková.
„Když jsem nastoupila, byly již připravené některé požadavky na rozšíření nebo upravení HELIOSu, šlo tedy o to, se ve všech požadavcích zorientovat, zrevidovat je a postupně pracovat na jejich implementaci,“ popisuje své začátky v EICHLER COMPANY, a. s., pí Doláková.

Automatizace výroby i objednávek

Jednou z největších změn poslední doby bylo zavedení čárových kódů do výroby. Původní zadávání fungovalo papírovou formou, kdy se pracovní příkazy tiskly, ručně vyplňovaly a následně po dokončení výroby ručně přepisovaly do systému HELIOS. Neslo to v sobě obrovské materiální, logistické, ale také časové náklady. Po zavedení MES se vše navázalo na čárový kód. Evidence výroby je zcela automatizovaná a zápis do systému, ať už se jedná o vyskladnění materiálu pro výrobek, jeho ocenění nebo následné naskladnění, probíhá zcela automaticky. „Automatizace systému, včetně kooperačních objednávek, nám nyní denně šetří tak 3 hodiny práce,“ dodává Doláková.



V rámci implementace systému nebylo třeba žádného omezení provozu, šlo spíše o přesné popsání stávajících procesů a nalezení možností automatizace. V tom splnili svoji roli odborníci z Gatemy. Systém v ostré verzi provozu běží šest měsíců a již nyní se pracuje na nadstavbách, jejichž implementace by měla v letošním roce proběhnout.

Další velkou změnou poslední doby bylo zavedení automatického generování objednávek. Před jeho zavedením se denně generovaly desítky objednávek, které byly navázány na každého zákazníka zvlášť. Jednomu dodavateli tak mohlo přicházet několik objednávek denně. S novým systémem objednávání chodí na konci pracovního dne každému dodavateli pouze jedna souhrnná objednávka, do které je zahrnuto všechno chtěné zboží zákazníka. Doláková dále objasňuje další výhody automatického generování objednávek. „Sjednocení a zjednodušení objednávek pro nás znamená další obrovskou pomoc. Nejen že šetří čas našim dodavatelům, kterým nyní chodí souhrnná objednávka. Systém pomáhá také nám, kdy automaticky eviduje skladové zásoby a zajišťuje, aby při nedostatku bylo zboží automaticky objednáno.“

Společnost Gatema společně s EICHLER COMPANY, a. s., nadále pracují na dalším vylepšování interních procesů. Dá se tedy předpokládat, že další výrazné časové i finanční úspory budou následovat.