- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Analytický software Smartlook testuje mobilní hry pomocí realtime trackingu
U každé nové hry se běžně stává, že hráči prochází některými pasážemi až příliš snadno. Jinde se naopak bez zjevného důvodu zasekávají a nemohou projít do dalšího levelu. Na spoustu chyb a neduhů dosud přicházeli vývojáři mobilních her velmi zdlouhavě - pomocí betatestování a reportingu chyb od hráčů. Česká firma Smartlook vyvinula pro řešení tohoto problému software, který umožňuje trackovat a analyzovat chování hráčů přímo ve hře v reálném čase.


Smartlook tvrdí, že nasazením jejich software lze zkrátit testování chování uživatelů až o 20 %. Software už používá více než desítka herních studií, mezi něž patří i čeští Madfinger Games.
„Při herním vývoji můžete narazit na problém, jehož příčiny nedokážete vyřešit ani s desítkami let zkušeností. Jedinou možností je tak podívat se okem hráče, respektive co se děje na jeho mobilním displeji. Naše řešení pomáhá vývojářům sledovat záznam a kritické momenty rovnou analyzovat. Případně lze vytvořit i záchytné body, ke kterým se lze kdykoli vrátit. Poznatky tak mohou využít všichni, kdo se na hře podílí - od analytiků přes level designery až po game directory. Všichni tak mohou sledovat, zda lidé postupují tak, jak tvůrci zamýšleli,“ říká Petr Janošík, CEO Smartlooku.
Smartlook se soustředí na sledování chování uživatelů pouze na webových stránkách a v aplikacích, kde je nasazený jeho kód. Neví tedy nic o tom, co se děje v samotném zařízení, nebo jakékoliv informace o samotném koncovém zákazníkovi. Dnes jsou již k dispozici možnosti, jak pochopit zákazníky co nejdetailněji - například zjistit důvod, proč ze stránek odcházejí, proč nedokončí nákup, nebo právě proč při hraní hry v určitém místě přestanou. Jednoduše řečeno je cílem zjistit, co nefunguje a co lze zlepšit. Služba funguje na webech i v mobilních aplikacích a díky realtime trackingu dokáže chybu objevit již při prvních náznacích abnormalit.
Hlavně ušetřit výkon
Mezi hlavní požadavky vývojářů patří zejména nároky na co nejnižší spotřebu výpočetního výkonu. Zejména u mobilních zařízení pak musí dávat pozor na spotřebu dat. Ve Smartlooku lze vyřešit tento problém různým nastavením kvality nahrávání, stejně tak i přenosové rychlosti, tedy je možné volit, kolik dat odešle zařízení za sekundu. Vývojář se tak může sám rozhodnout, jak veliké by soubory měly být a kolik snímků za vteřinu chce zaznamenávat. Záznam se uploaduje jen ve chvíli, kdy je telefon připojený k WiFi. Smartlook se snaží fungovat nenápadně na pozadí tak, aby to uživatele neobtěžovalo. Nemá vliv na FPS, nečerpá mobilní data a má minimální dopad na výdrž baterie.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |