Aktuality -> IT Projekty - 14. 6. 2016

Airbus využije platformu 3DEXPERIENCE pro 3D tisk

Dassault SystèmesSpolečnost Dassault Systèmes se pochlubila, že si Airbus po komplexním dvouletém srovnávacím procesu zvolil její platformu 3DEXPERIENCE pro průmyslový 3D tisk, tedy tzv. aditivní výrobu, v nichž se integruje navrhování, simulace a výroba.



Airbus zavede aplikace Dassault Systèmes určené ke spolupráci na navrhování a simulaci v rámci specializovaného oborového řešení „Co-Design to Target“, které je určené k 3D tisku nástrojového vybavení, prototypů a součástek pro testovací lety i pro výrobu komerčních letounů. Airbus tak získá možnost optimalizovat konceptuální návrhy virtuálním potvrzením každé fáze procesu aditivní výroby. Díky tomuto řešení může společnost prozkoumávat širší konstrukční a výrobní možnosti. Přitom snižuje náklady spojené s výrobou složitých letadlových součástek.

Aditivní výroba (3D tisk) představuje alternativu k výrobním procesům jako frézování, tavení, odlévání a přesné kování. Postupně se šíří i do výroby, ale především kreativního navrhování produktů a prototypování v leteckém a kosmonautickém průmyslu.

„V Airbusu vzniká stále více projektů, které urychlují zavádění aditivní výroby k vytvoření prototypů i součástek. Výsledkem jsou lehčí a méně nákladné součástky, které splňují technologické, výkonností, bezpečnostní i ekonomické normy,“ uvedl Robert Nardini, senior viceprezident oddělení Engineering Airframe společnosti Airbus. „Airbus dlouhodobě využívá simulační aplikace Dassault Systèmes, díky nimž dokáže urychlit strukturální analýzy a virtuální testování letounů.“

„Aditivní výroba vytváří nové příležitosti v nejrůznějších oblastech, jako je například výroba na dálku, která je určená pro podporu a údržbu, rychlé vytváření prototypů k realizaci nových konceptů a řešení a vyvíjení návrhů, které až dosud nebylo možné vyrobit,“ prohlásil Dominique Florack, senior výkonný viceprezident pro výzkum a vývoj v Dassault Systèmes.


 
  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy. 

  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.