Adastra nabídne reportingový nástroj ThoughtSpot

AdastraSpolečnost Adastra se stala partnerem americké společnosti ThoughtSpot pro region CEE. Díky tomu se i na český trh dostává moderní reportingový nástroj s prvky umělé inteligence, který ThoughtSpot vyvíjí. Sám výrobce o svém řešení tvrdí, že přináší firmám zcela nové možnosti práce s daty díky propojení přirozeného vyhledávání v datech s prvky umělé inteligence. Chlubí se také snadnou ovladatelností, aby ThoughtSpot mohli plně využívat i lidé bez znalosti IT.



Čím více dat firmy v dnešní době mají, tím méně informací z nich často dokáží dostat kvůli přetíženosti svých analytiků. Proto je výhodou, že digitální platformu ThoughtSpot prý dokáže „jedním kliknutím“ ve firmách používat téměř kdokoliv. Analyzuje firemní data a zobrazí požadované informace bez nutnosti zadávat požadavky na tvorbu reportů IT oddělení. Uživatel pokládá dotazy na firemní data podobně, jako se ptá na běžné věci Googlu. ThoughtSpot podle dotazů uživatelů vytváří reporty v reálném čase a je tak přínosem pro laiky, ale i pro datové analytiky, kterým nabízí usnadnění práce.

Adastra

Adastra

„Společnosti potřebují analyzovat stále větší objemy dat, chybí jim však kvalifikovaní analytici. Protože ThoughtSpot dokáže ovládat i člověk bez technického vzdělání, mohou nyní společnosti vytvářet datové analýzy a pružně reagovat v byznysu i bez čekání na přetížené IT oddělení,“ říká Michal Kratochvíl z Adastra ČR.

ThoughtSpot se v roce 2019 stal lídrem v Magickém kvadrantu pro analytické a BI platformy společnosti Gartner. Využívají ho i největší společnosti v různých odvětvích, jako jsou například americký obchodní řetězec Walmart či automobilka Daimler, z oblasti financí a pojišťovnictví Société Générale, AXA, Royal Bank of Scotland, National Australia Bank nebo telekomunikační operátor Vodafone.

Adastra

Adastra

„ThoughtSpot umožňuje pracovníkovi na jakékoliv úrovni jednoduše klást dotazy tak, jak je zvyklý z jiných vyhledávačů, a otázky dále upravovat nebo rozšiřovat. Za chodu tak lze získávat detailnější informace. V případě, že už ho nenapadá žádný dotaz, přichází umělá inteligence. Jejím úkolem je automaticky analyzovat dataset, s nímž uživatel pracuje, detekovat anomálie a zajímavosti v datech a poskytnout výsledky formou, které uživatel rozumí,“ vysvětluje fungování reportingového nástroje Jan Bednář, specialista Adastry na AI-Driven analytiku.


 
  

- PR -

HANNOVER MESSE 2026 - poslední volné plochy!

Dotace pro české firmy a společná expozice CzechTrade


HANNOVER MESSE je světově nejdůležitější veletrh v rámci zpracovatelského průmyslu, který se již přes 50 let pravidelně na jaře koná v německém Hannoveru. Další ročník proběhne 20.-24. dubna 2026. Jedná se o prvotřídní platformu pro prezentaci novinek z oblasti průmyslové automatizace a IT, energetických a environmentálních technologií, vývoje a výzkumu v rámci oboru strojírenství. Na prezentaci na veletrhu HANNOVER MESSE je možné získat dotaci od agentury CzechTrade, nebo se přímo zapojit do společné expozice českých firem.

  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.