- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Sociální sítě v práci
Společnost Microsoft zveřejnila průzkum, který ukazuje, že podle mínění již téměř 40 % firemních zaměstnanců pracujících v Evropě pomáhají nástroje sociální komunikace zvyšovat jejich produktivitu. Současně 27 % dotázaných cítí, že jejich firmy hodnotu těchto nástrojů spíše podceňují a často i zakazují jejich využívání. Nejčastějšími důvody těchto restrikcí byla obava o bezpečnost (65 %) a ztráta produktivity (58 %). Průzkum, který realizoval Microsoft ve spolupráci se společností Ipsos na vzorku 4 787 zaměstnanců napříč Evropou, dále zjistil, že více než 37 % zaměstnanců cítí, že v rámci jejich firmy se nedostatečně spolupracuje a zavedení nástrojů sociální komunikace by mohlo napomoci lepší týmové spolupráci. Dvě třetiny evropských pracovníků pak nástrojů sociální komunikace využívá především pro komunikaci s kolegy, přičemž 18 % zaměstnanců by bylo ochotno do těchto nástrojů investovat své vlastní finanční prostředky, aby zvýšili svou pracovní efektivitu.


Lokální zjištění z průzkumu pořízeného společností Ipsos ukázala, že v Česku jsou na rozdíl od mnoha jiných zemí využívány odběry novinek a hojné je také využívání instant messagingu a videokonferencí. Nejvíce využívané nástroje sociální komunikace jsou rovněž těmi, které firmy nejvíce podporují a které jsou dle zaměstnanců užitečné. Na druhou stranu je v Česku velice často zakázáno užívání externích sociálních sítí, mikroblogovacích služeb i interních sociálních sítí.
Hlavní zjištění průzkumu v České republice:
- Více než 60 % českých respondentů uvedlo, že jsou nástroje sociální komunikace zakázány z důvodů jako ztráta produktivity a obavy z nedostatečné bezpečnosti.
- Zatímco 40 % dotázaných je přesvědčeno, že tyto nástroje jejich produktivitu naopak zvyšují, 10 % zaměstnanců uvádí, že tyto služby způsobují, že jsou v práci méně produktivní.
- Jedna třetina dotázaných zaměstnanců českých firem souhlasí, že nástroje sociální komunikace zlepšily spolupráci na pracovišti a že by svou práci vykonávali lépe, pokud by vedení více podpořilo užívání těchto nástrojů.
- Pouhá čtvrtina si myslí, že jejich firma správně chápe důležitost rozhodnutí poskytnout tyto nástroje svým zaměstnancům.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |