facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 4. 7. 2013

Chování zákazníků mobilních služeb

a preference v rámci mobilních aplikací

Společnost Citrix zveřejnila Citrix ByteMobile Mobile Analytics Report pro druhé čtvrtletí roku 2013. Tento report poskytuje hlubší pohled na vzorec chování zákazníků poskytovatelů mobilních služeb, využívání mobilních dat a vliv tohoto chování na sítě operátorů. V rámci druhého čtvrtletí se ukázalo, že mobilní audio, především hudba, se jeví jako nově vznikající kategorie v oblasti mobilních dat, která už nyní tvoří významný podíl celkového datového provozu. Z celkového objemu zvažovaného mobilního audia v rámci zmíněného období tvoří většinu provoz rádia přes internet.



Analýza dále ukázala, že zákazníci používají mobilní vyhledávání více než kdykoliv předtím. 97 % objemu dat v rámci mobilního vyhledávání je tvořeno třemi aplikacemi: Google, Yahoo a Bing.

 

Pokud jde o mobilní aplikace, 82 % objemu mobilních dat na iOS zařízeních tvoří Media Player, Safari, App Store a Facebook s tím, že Media Player generuje téměř polovinu. Tyto čtyři top aplikace generují také 52 % transakcí mobilních dat. eBay aplikace nyní generuje poměrně hodně mobilního provozu na to, aby se stala významným přispěvatelem v rámci množství mobilních dat a stala se první ecommerce aplikací, která překoná jednoprocentní hranici účetních transakcí v rámci mobilní aplikace. V souvislosti s mobilními daty roste i význam Facebooku, který od února 2012, kdy tvořil 1 % množství dat, tvoří nyní už 5 % objemu dat.

 

Google Maps celosvětově převládají, a to i v rámci Apple zařízení, u kterých jsou preferovanější aplikací než Apple Maps. Apple drží prvenství v Severní Americe, kdy Apple Maps využívá 63 % oproti 37 % využívajícím Google Maps. Google Maps ale dominují na všech ostatních kontinentech, největšího procenta dosahují v Asijsko-Pacifickém regionu, a to až 80 %.


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.