facebook LinkedIN LinkedIN - follow

SEO pro mobilní web

Google doporučuje responzivní webdesign

Google přišel nedávno s jasnými pokyny a doporučeními pro optimalizaci mobilního webu. Podle společnosti Effectix.com, která se zabývá SEO a výkonnostním online marketingem v Česku a na Slovensku, Google tímto vydal velmi cennou informaci ohledně použití webdesignu pro firmy, jež v oblasti internetového marketingu podnikají. Oficiálně doporučuje použít metodu responzivního webdesignu. Konečně tak jasně potvrzuje, že co se líbí návštěvníkům, líbí se i Googlu. Znamená to, že pokud je to možné, mají webdesigneři a vývojáři pomocí CSS3 měnít způsob, jakým je stránka zobrazována na mobilních zařízeních. Tím, že je zde jedna URL a jeden HTML kód má Googlebot usnadněnou práci s rozpoznáním obsahu stránky. Proto může snadněji přiřadit ostatní SEO faktory stránky svého algoritmu k indexované stránce a zařadit ji do výsledků vyhledávání. Tento technický faktor má tedy vliv na dohledatelnost stránky ve fulltextu a tím pádem na SEO. Google to nyní oficiálně potvrzuje.



Správný výběr technického řešení je pouze jedním z mnoha kroků jak mít optimalizovaný mobilní web. Pokud je pro Google zásadní, aby dokázal správně interpretovat obsah stránky, je pochopitelné, že samotný obsah stránky je pro SEO zásadně důležitý.

 

Zásadní je tak stylování HTML dokumentu, které zaručí, že zobrazení stránky bude optimalizováno pro nejrůznější zařízení (mobily, notebooky, netbooky, tablety, aj.). Především díky vlastnosti Media Queries, jež je zahrnuta ve specifikaci CSS3, lze rozpoznat vlastnosti zařízení, na němž je stránka prohlížena a přizpůsobit tak samotnou stránku a její obsah.

 

Podle Google existují tři základní konfigurace, kdy bude web Googlebotem (neboli „prohledávačem“ či“pavoukem“) rozpoznán jako mobilní. Ze všech metod však upřednostňuje responzivní webdesign.

Mezi konfigurace patří:

  1. Stránky používající zmíněný responzivní webdesign. Tedy stránky, jenž jsou optimalizovány pro všechna zařízení (notebooky, tablety atd.) díky použití stylování CSS3. Každá stránka má jednu unikátní URL adresu a stejný HTML kód. Jen na základě použití stylování CSS3 (a zde vlastnosti Media Queries) pak web rozpozná, o jaké zařízení se jedná a tomu přizpůsobí zobrazení stránky a jejího obsahu. Toto je Googlem doporučená metoda a i v Effectixu ji používáme při tvorbě mobilních webů. 
  2. Dynamické stránky. Stránka má unikátní URL, ale zobrazuje odlišný HTML a CSS kód v závislosti na tom, zda uživatel používá stolní nebo mobilní zařízení. 
  3. Stránky, které mají svoji samostatnou verzi pro mobilní telefony.

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?