facebook LinkedIN LinkedIN - follow

SEO pro mobilní web

Google doporučuje responzivní webdesign

Google přišel nedávno s jasnými pokyny a doporučeními pro optimalizaci mobilního webu. Podle společnosti Effectix.com, která se zabývá SEO a výkonnostním online marketingem v Česku a na Slovensku, Google tímto vydal velmi cennou informaci ohledně použití webdesignu pro firmy, jež v oblasti internetového marketingu podnikají. Oficiálně doporučuje použít metodu responzivního webdesignu. Konečně tak jasně potvrzuje, že co se líbí návštěvníkům, líbí se i Googlu. Znamená to, že pokud je to možné, mají webdesigneři a vývojáři pomocí CSS3 měnít způsob, jakým je stránka zobrazována na mobilních zařízeních. Tím, že je zde jedna URL a jeden HTML kód má Googlebot usnadněnou práci s rozpoznáním obsahu stránky. Proto může snadněji přiřadit ostatní SEO faktory stránky svého algoritmu k indexované stránce a zařadit ji do výsledků vyhledávání. Tento technický faktor má tedy vliv na dohledatelnost stránky ve fulltextu a tím pádem na SEO. Google to nyní oficiálně potvrzuje.



Správný výběr technického řešení je pouze jedním z mnoha kroků jak mít optimalizovaný mobilní web. Pokud je pro Google zásadní, aby dokázal správně interpretovat obsah stránky, je pochopitelné, že samotný obsah stránky je pro SEO zásadně důležitý.

 

Zásadní je tak stylování HTML dokumentu, které zaručí, že zobrazení stránky bude optimalizováno pro nejrůznější zařízení (mobily, notebooky, netbooky, tablety, aj.). Především díky vlastnosti Media Queries, jež je zahrnuta ve specifikaci CSS3, lze rozpoznat vlastnosti zařízení, na němž je stránka prohlížena a přizpůsobit tak samotnou stránku a její obsah.

 

Podle Google existují tři základní konfigurace, kdy bude web Googlebotem (neboli „prohledávačem“ či“pavoukem“) rozpoznán jako mobilní. Ze všech metod však upřednostňuje responzivní webdesign.

Mezi konfigurace patří:

  1. Stránky používající zmíněný responzivní webdesign. Tedy stránky, jenž jsou optimalizovány pro všechna zařízení (notebooky, tablety atd.) díky použití stylování CSS3. Každá stránka má jednu unikátní URL adresu a stejný HTML kód. Jen na základě použití stylování CSS3 (a zde vlastnosti Media Queries) pak web rozpozná, o jaké zařízení se jedná a tomu přizpůsobí zobrazení stránky a jejího obsahu. Toto je Googlem doporučená metoda a i v Effectixu ji používáme při tvorbě mobilních webů. 
  2. Dynamické stránky. Stránka má unikátní URL, ale zobrazuje odlišný HTML a CSS kód v závislosti na tom, zda uživatel používá stolní nebo mobilní zařízení. 
  3. Stránky, které mají svoji samostatnou verzi pro mobilní telefony.

 
  

- PR -

Pět způsobů, jak AI změní náš svět k nepoznání

AI_analyzuje_data-PR.jpegUmělá inteligence (AI) a strojové učení (ML) přináší už více než 10 let podnikům i výzkumníkům stále možnosti. Ať už jde o využití prediktivní analýzy k předvídání údržby zařízení, nástroje počítačového vidění, které dávají oči robotům na automatických montážních linkách, nebo digitální dvojčata sloužící k simulaci fungování továren, měst, a dokonce i celých ekonomik, seznam aplikací poháněných AI je dlouhý a stále se prodlužuje.

  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.