SEO pro mobilní web

Google doporučuje responzivní webdesign

Google přišel nedávno s jasnými pokyny a doporučeními pro optimalizaci mobilního webu. Podle společnosti Effectix.com, která se zabývá SEO a výkonnostním online marketingem v Česku a na Slovensku, Google tímto vydal velmi cennou informaci ohledně použití webdesignu pro firmy, jež v oblasti internetového marketingu podnikají. Oficiálně doporučuje použít metodu responzivního webdesignu. Konečně tak jasně potvrzuje, že co se líbí návštěvníkům, líbí se i Googlu. Znamená to, že pokud je to možné, mají webdesigneři a vývojáři pomocí CSS3 měnít způsob, jakým je stránka zobrazována na mobilních zařízeních. Tím, že je zde jedna URL a jeden HTML kód má Googlebot usnadněnou práci s rozpoznáním obsahu stránky. Proto může snadněji přiřadit ostatní SEO faktory stránky svého algoritmu k indexované stránce a zařadit ji do výsledků vyhledávání. Tento technický faktor má tedy vliv na dohledatelnost stránky ve fulltextu a tím pádem na SEO. Google to nyní oficiálně potvrzuje.



Správný výběr technického řešení je pouze jedním z mnoha kroků jak mít optimalizovaný mobilní web. Pokud je pro Google zásadní, aby dokázal správně interpretovat obsah stránky, je pochopitelné, že samotný obsah stránky je pro SEO zásadně důležitý.

 

Zásadní je tak stylování HTML dokumentu, které zaručí, že zobrazení stránky bude optimalizováno pro nejrůznější zařízení (mobily, notebooky, netbooky, tablety, aj.). Především díky vlastnosti Media Queries, jež je zahrnuta ve specifikaci CSS3, lze rozpoznat vlastnosti zařízení, na němž je stránka prohlížena a přizpůsobit tak samotnou stránku a její obsah.

 

Podle Google existují tři základní konfigurace, kdy bude web Googlebotem (neboli „prohledávačem“ či“pavoukem“) rozpoznán jako mobilní. Ze všech metod však upřednostňuje responzivní webdesign.

Mezi konfigurace patří:

  1. Stránky používající zmíněný responzivní webdesign. Tedy stránky, jenž jsou optimalizovány pro všechna zařízení (notebooky, tablety atd.) díky použití stylování CSS3. Každá stránka má jednu unikátní URL adresu a stejný HTML kód. Jen na základě použití stylování CSS3 (a zde vlastnosti Media Queries) pak web rozpozná, o jaké zařízení se jedná a tomu přizpůsobí zobrazení stránky a jejího obsahu. Toto je Googlem doporučená metoda a i v Effectixu ji používáme při tvorbě mobilních webů. 
  2. Dynamické stránky. Stránka má unikátní URL, ale zobrazuje odlišný HTML a CSS kód v závislosti na tom, zda uživatel používá stolní nebo mobilní zařízení. 
  3. Stránky, které mají svoji samostatnou verzi pro mobilní telefony.

 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.